به جزء میوه هایی است که مربای آن بسیار خوش طعم و خوش رنگ است و می توان آن را به سادگی تهیه و کنار دسرها استفاده کرد. با آن که تهیه اکثر مرباها به یک صورت انجام می شود اما برای تهیه مربا به نکات مهمی نیاز است تا رعایت شود. در این مطلب طرز تهیه مربای به با طعم ایده آل آموزش داده می شود.

طرز تهیه مربای به ایده آل

طرز تهیه مربای به

مواد لازم:

۱- به پوست گرفته شده و خرد شده : ۱ کیلوگرم

۲- شکر: ۱ گیلوگرم

۳- آبلیمو: ۴ قاشق غذا خوری

۴- هل: ۵ عدد

۵- آب: ۷ لیوان

مربای به خوش رنگ

روش تهیه مربای به:

۱- در ابتدا, دقت شود که از میوه های به سالم و تازه و بدون لک استفاده کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه مربای به , آب را داخل قابلمه ریخته و به ها را به آن اضافه کنید. قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید به ها پخته و کمی نرم شود. دقت کنید درب قابلمه حین پخت به، بسته باشد تا مربا خوش رنگ تر شود.

۲- بعد از اینکه به ها کمی نرم شد، شکر و دانه های هل را اضافه کنید. مجددا اجازه دهید مربا با حرارت ملایم حدود ۲ تا ۳ ساعت بپزد و قوام بگیرد و رنگ آن قرمز شود.

  • برای نتیجه بهتر، توصیه می شود این مربا را در ظرف مسی سفید طبخ کنید.

۳- بعد از پخت مربا و قرمز شدن آن، آبلیمو را اضافه کرده و مربا را ۵ دقیقه دیگر حرارت دهید. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا مربا خنک شود. سپس در ظرف شیشه ایی درب دار ریخته و در جای خنک نگهداری کنید.

  • برای خوش رنگ شدن مربای به , بهتر است هر چند ساعت، کف ایجاد شده در حین طبخ را برداریم.

مربای به

اگر مربا بعد از مدتی، کپک بزند نشان دهنده این است که آب آن زیاد بوده و شربت مربا غلیظ نبوده یا شکر مربا کم است، برای رفع این مشکل می توانید مقداری شکر به مربا اضافه کرده و مجددا بر روی حرارت قرار داده تا خوب مخلوط و غلیظ شود. مربای به را می توان به صورت رنده شده نیز تهیه و در وعده صبحانه آن را سرو نمود.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *