طرز تهیه ی قهوه ترک فوم دار

قهوه معطر

قهوه معطر

موزیک قهوه ی بنیامین را که گوش می دادم دلم قهوه خواست. از بهترین قهوه ها هم که قهوه ترک که طعم واقعی قهوه را با نوشیدنش حس می کنید. البته که هر کسی برای خودش روش دم کردن چای یا قهوه اش متفاوت است. قهوه همان قدر که ظاهرش مهم است، طعم آن نیز اهمیت دارد. اما برای دم کردن قهوه ی خوب و خوش طعم می توانید با رعایت نکاتی قهوه ای خوش طعم و عالی نوش جان کنید.

مواد لازم

  • قهوه ی ترک معطر یک قاشق مرباخوری سر پُر برای هر فنجان
  • یک تا سه حبه قند و یا یک قاشق چای خوری شکر برای هر فنجان
  • یک فنجان آب (پیمانه: فنجان قهوه ترک)

 

مراحل و ترفندهای دم کردن قهوه ترک

مراحل ریختن قهوه و شکر و آب

مراحل ریختن قهوه و شکر و آب

به اندازه ی هر فنجان یک قاشق مرباخوری سر پُر قهوه ترک داخل قهوه جوش بریزید. بسته به میزان شیرینی دلخواه، قند یا شکر اضافه کنید. به اندازه ی هر فنجان قهوه، یک فنجان آب بریزید. تا وقتی که شکر خوب حل شود، محتوی داخل قهوه جوش را بهم بزنید. قهوه جوش را روی کوچک ترین اجاق گاز و با کمترین دما بگذارید تا به آرامی قوام بیاید. قهوه را تنها نگذارید و هر از گاهی چشمی به آن بیاندازید.

برای قهوه، “پیمانه” فنجانی هست که قرار است قهوه داخل آن سرو شود. در ضمن آب معمولی (شیر آب) برای دم کردن قهوه مناسب است.

مراحل دم کردن قهوه ترک

مراحل دم کردن قهوه ترک

نکته: وقتی با کمترین حرارت و بدون بهم زدن بگذارید قهوه دم بکشد، تفاوت بسیاری خواهد داشت. ترفند فوم دار شدن قهوه ترک، حرارت کم و آرام دم کشیدن قهوه است.

بعد از اینکه قهوه شروع به فوم دادن کرد، با قاشق فوم را بردارید و داخل فنجان بریزید. تا دو سه بار این کار را می توانید انجام دهید (بسته به میزان فومی که می خواهید داخل فنجان باشد) اگر دو یا چند فنجان دارید، تقسیم کردن فوم بین فنجان ها، همه را خوشحال خواهد کرد! وقتی قهوه تان ظاهری شبیه کارامل پیدا کند، یعنی دیگر آماده است. فوم های باقی مانده را که داخل فنجان ها ریختید حالا وقت آن رسیده که قهوه را داخل فنجان ها بریزید.

قهوه ترک فوم دار

قهوه ترک فوم دار

دوست داشتنی ترین وقت رسیده و می توانید در گوشه ای دنج و یا در هم صحبتی با دوست تان قهوه را نوش جان کنید.

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *