بعد از پخت کیک، بیسکوییت و… به دنبال یک روکش مناسب و خوشمزه برای آن هستیم. البته این روکش جدا از طعم خوب، بیشتر جنبه تزیینی دارد. به همین خاطر برای تهیه کیک در نظر گرفته می شود. گاناش شکلاتی یکی از همین روکش های عالی و خوشمزه در تهیه کیک است. در ادامه با طرز تهیه گاناش شکلاتی آشنا خواهید شد.
گاناش شکلاتی در واقع همان خامه شکلاتی است. شما می توانید این خامه را به دو صورت غلیظ یا رقیق تهیه کنید. اگر می خواهید گاناش شکلاتی شما حالت سس داشته باشد، باید میزان شکلات را به اندازه یک دوم خامه تهیه کنید اما اگر به دنبال تهیه کاور کیک هستید، باید میزان شکلات را دو برابر خامه کنید تا سفت و غلیظ شود.
شاید شما نیز تهیه شکلات روی کیک را تجربه نموده اید و از این طریق کیک های خانگی را تزیین نموده باشید. گاناش و شکلات می توانند گزینه های فوق العاده ایی برای تزیین کیک شکلاتی و کیک های ساده باشند. در طرز تهیه گاناش شکلاتی می توان از درصدهای متفاوتی از شکلات معمولی، شکلات تلخ و شکلات شیری استفاده نمود. توجه داشته باشید که برای تهیه گاناش از شکر استفاده نمی شود و تنها عامل شیرین کننده شکلات محسوب می شود.

مواد لازم

  • شکلات با طعم و درصد دلخواه: ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

طرز تهیه گاناش شکلاتی خوشمزه با طعم عالی

برای شروع دستور تهیه گاناش شکلاتی، ابتدا شکلات را خرد کنید.
شکلات
در ادامه خامه صبحانه را در ظرف مناسب بریزید و آن گاه ظرف را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید.
خامه
منتظر بمانید تا گوشه های حباب در آن دیده شود. مراقب باشید که خامه به جوش نیاید. در مرحله بعدی طرز تهیه گاناش شکلاتی, شکلات های خرد شده را داخل خامه بریزید.
خامه صبحانه
شکلات های خرد شده را داخل خامه فرو کنید اما مخلوط نکنید. ۵ دقیقه صبر کنید. این ۵ دقیقه صبر در واقع یک نوع استراحت دادن است. حالا با هم زن دستی، خامه و شکلات را مخلوط کنید. این مخلوط کردن را تا زمان به دست آمدن فرمی براق و یک دست ادامه دهید.
میکس خامه و شکلات
آن گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و در کناری قرار دهید تا سرد شود. می توانید گاناش تهیه شده را در یخچال قرار دهید اما باید مرتب آن را هم بزنید.
هم زدن خامه و شکلات
همچنین می توانید زمانی که گاناش حالت روان دارد، از آن برای پوشش سطح کیک و بعد از سرد و غلیظ شدن از آن برای ایجاد شکوفه روی کیک البته به کمک قیف و ماسوره استفاده کنید.
گاناش شکلاتی
طرز تهیه گاناش شکلاتی
البته از گاناش مانند کرم پاتیسیر در بین لایه های مختلف کیک نیز می توان استفاده کرد.
امیدواریم به کمک مطلب ارائه شده در زمینه روش تهیه گاناش شکلاتی, بتوانید یک روکش کیک عالی و خوشمزه در منزل تهیه کنید و از این طریق تزیین کیک فوق العاده ایی داشته باشید.

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *