کوکوی سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ایرانی است که به راحتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید. طرز تهیه کوکوی سیب زمینی به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر را در ادامه این مطلب مشاهده می کنید, و در پایان مطلب نیز ایده هایی برای تزیین کوکو سیب زمینی را ملاحظه خواهید کرد.

کوکو از معروف ترین غذا ها در آشپزی ایرانی می باشد که می توانید آن را با مواد غذایی گوناگونی طبخ کنید. کوکو سبزی و کوکوی سیب زمینی و کوکوی مرغ از پرطرفدارترین کوکوها در بین همه رده های سنی هستند, در این بخش ما قصد داریم تا شما را با دستور پخت کوکو سیب زمینی در منزل آشنا سازیم.

تزیین کوکو سیب زمینی با کاهو و گوجه

مواد لازم برای ۲ نفر

سیب زنیی ۴ عدد
تخم مرغ : ۱ عدد
نمک : به میزان لازم
فلفل و زردچوبه : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

برای تهیه کوکوی سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید و سپس آن ها را در درون قابلمه ای مناسب با مقداری آب قرار دهید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا سیب زمینی ها آب پز شوند.

آب پز کردن سیب زمینی

در مرحله بعدی طرز تهیه کوکو سیب زمینی بعد از این که سیب زمینی ها به خوبی پخته شدند پوست آن ها را بگیرید و سپس سیب زمینی های پخته شده را در درون ظرف مناسبی قرار دهید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را بکوبید تا له شوند می توانید و یا کمک طرف ریز رنده نیز سیب زمینی ها را رنده کنید.

رنده کردن سیب زمینی پخته

بعد از له کردن سیب زمینی ها تخم مرغ ها را به سیب زمینی اضافه کنید و سپس همه مواد را هم بزنید تا با باهم مخلوط شوند.

اضافه کردن تخم مرغ به کوکو سیب زمینی

نمک و فلفل قرمز و زردچوبه را به سیب زمینی ها اضافه کنید و دوباره مایه کوکو سیب زمینی را هم بزنید.

اضافه کردن زردچوبه و نمک و فلفل به سیب زمینی
در مرحله آخر طرز تهیه کوکو سیب زمینی بعد از آماده کردن مایه کوکو در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس با کمک قاشق مقداری از مایه کوکو را بردارید و در درون تابه بریزید و اطراف مایه کوکو را با کمک قاشق چربی مرتب کنید و سپس روی سطح کوکو سیب زمینی را صاف کنید.

مایه کوکو سیب زمینی سرخ کردن کوکو سیب زمینی

می توانید با کمک دست نیز مقداری از مایه کوکو را بردارید و سپس با کف دست به مایه کوکو شکل دهید و یا برای زیبایی بیشتر کوکو به کمک قالب های آماده مایه کوکو را قالب بزنید و در درون روغن قرار دهید تا سرخ شود بهتر است در هنگام سرخ شدن کوکو ها در تابه را ببندید و حرارت گاز را بر روی شعله ملایم قرار دهید تا کوکو به خوبی مغز پخت شود. بعد از این که یک طرف کوکو ها سرخ شد طرف دیگر آن ها را برگردانید تا به خوبی سرخ شود و سپس کوکوهای سرخ شده را بر روی صافی و یا کاغذ روغن گیری قرار دهید تا روغن اضافی کوکوها از آن ها خارج شود.

سرخ کردن کوکو سیب زمینی در درون تابه تزیین کوکو سیب زمینی

نکات طلایی در طرز تهیه کوکو سیب زمینی

۱.اگر می خواهید به کوکوی سیب زمینی پیاز خام اضافه کنید باید قبل از اضافه کردن پیاز آب آن را به خوبی بگیرید تا از شل شدن و از بین رفتن بافت منسجم کوکو جلوگیری شود.
۲. اضافه کردن پیاز زیاد به کوکوی سیب زمینی باعث وارفتن آن می شود.
۳. اگر کوکو سیب زمینی بعد از پخت ترک می خورد و در هنگام زیر و رو کردن می شکند باید به آن تخم مرغ اضافه کنید, توجه داشته باشید که اضافه کردن تخم مرغ بیش از حد معمول نیز بافت اسفنجی کوکو را از بین می برد.
۴. ضخامت معمولی برای تهیه کوکوی سیب زمینی بین تا ۲ تا ۵.۰ سانتی متر است و هم چنین اگر ضخامت مایه کوکو زیاد باشد کوکو به خوبی مغز پخت نمی شود.
۵. نازک بودن بیش از حد کوکو باعث سوختن کوکو می شود.
۶. در طرز تهیه کوکو سیب زمینی می توانید برای خوش طعم کردن کوکو به مایه آن نعناع و یا گشنیز اضافه کنید.

دستور پخت کوکو سیب زمینی

۷. اگر می خواهید کوکو سیب زمینی با طعم متفاوتی را پخته کنید می توایند به مایه کوکو ریحان تازه و آویشن و یا شوید اضافه کنید.
۸. اگر مایه کوکو به دلیل اضافه کردن بیش از حد تخم مرغ و یا پیاز شل شد می توانید به آن مقداری آرد اضافه کنید تا به خوبی قوام لازم را پیدا کند.
۹. در طرز تهیه کوکو سیب زمینی اضافه کردن زردچوبه را به این کوکوی خوشمزه نباید هرگز فراموش کنید.
۱۰. در صورتی که روغن کوکو در هنگام سرخ شدن آن به اندازه لازم نبود می توانید مقداری روغن و کره به آن ها اضافه کنید اضافه کردن کره به روغن باعث مزه دار شدن کوکو سیب زمینی می شود.
۱۱. در هنگام سرخ کردن کوکو باید روغن روی کوکوها را به خوبی بگیرد.
۱۲. اگر وقت کافی برای آب پز کردن سیب زمینی ها ندارید می توانید سیب زمینی ها را به صورت خام رنده کنید و سپس با دستور پخت کوکو سیب زمینی که گفته شد کوکو را تهیه کنید.

تزیین خلاقانه کوکو سیب زمینی

ایده هایی برای تزیین کوکو سیب زمینی

بعد از آماده کردن کوکوی سیب زمینی می توانید آن را در درون ظرف مناسبی قرار دهید و با کمک انواع سبزیجات نظیر گوجه و خیار شور و سس و … کوکوی سیب زمینی را برای سرو تزیین کنید و هم چنین می توانید از روش های تزیین کتلت و تزیین فلافل برای تزیین این غذا استفاده نمایید. در ادامه این مطلب انواع روش های خانگی برای تزیین کوکو سیب زمینی را مشاهده می کنید.

کوکو سیب زمینی طرز تهیه کوکو سیب زمینی + تزیین تزیین زیبا کوکو سیب زمینی تزیین ساده کوکو سیب زمینی + طرز تهیه کوکو سیب زمینی دستور تهیه کوکو سیب زمینی طرز تهیه کوکو سیب زمینی + نکات طلایی طرز تهیه کوکو سیب زمینی + نکات دستور تهیه کوکو سیب زمینی تزیین کوکو سیب زمینی کوکو سیب زمینی با تزیین ساده کوکو سیب زمینی خوشمزه تزیین کوکو سیب زمینی طرز تهیه کوکو سیب زمینی با دستور تهیه متفاوت

کوکو غذایی پرطرفدار و خوش طعم است که روش پخت بسیار راحتی دارد, در این مطلب با طرز تهیه کوکو سیب زمینی و روش هایی آسان برای تزیین این غذای خوشمزه آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این غذای ساده و لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. نوش جان

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *