کوکوی اسفناج بسیار لذیذ و خوش طعم می باشد. اضافه کردن اسفناج در طرز تهیه کوکو سبزی نیز بدلیل بافت نرم و تازه اسفناج می تواند کوکوی لذیذتری را ایجاد نماید. سبزیجاتی چون اسفناج و جعفری که در میان سبزیجات دیگر منبع غنی آهن می باشند، ارزش غذایی کوکو سبزی را بالا می برند. در ادامه مطلب با طرز تهیه کوکو اسفناج همراه ما باشید.

کوکوی خوشمزه اسفناج

کوکوی اسفناج

کوکو اسفناج و کلا کوکو سبزی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار برای وعده شام و حتی ناهار می باشد. کوکو اسفناج را می توان به طور ساده با تخم مرغ، کمی آرد و ادویه های دلخواه تهیه نمود. در روش تهیه کوکو اسفناجی که ارائه می دهیم، از سیب زمینی که باعث نرم تر شدن کوکو و پودر گردو و پودر سیر نیز استفاده می نماییم. شما می توانید در دستور پخت کوکو اسفناج، از اسفناج خرد شده خام و یا اسفناج نیم پخته استفاده نمایید.

مواد لازم:

  • اسفناج: نیم کیلو
  • تخم مرغ: دو عدد
  • سیب زمینی: سه عدد
  • آرد: دو قاشق غذاخوری
  • پودر گردو و پودر سیر: به میزان کافی
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه
  • روغن: به مقدار دلخواه

طرز تهیه کوکو اسفناج:

طرز تهیه کوکو اسفناج

در ابتدا اسفناج ها را پاک نموده، بشویید. سپس به همراه مقدار کمی آب و نمک بگذارید تا روی حرارت، نرم و کمی پخته شوند. ( خیلی خیلی کم آب بریزید، خود اسفناج ها آب می دهند). سیب زمینی ها را هم بگذارید تا بپزند. وقتی آب اسفناج ها کاملا خشک شد روی تخته آن ها را خرد نمایید. سیب زمینی را نیز پوست گرفته، رنده نمایید. حالا مواد کوکو را با هم مخلوط نمایید و کمی هم بزنید. در مرحله بعدی طرز تهیه کوکو اسفناج درون ماهیتابه به مقدار کافی روغن بریزید کمی که داغ شد، مایع کوکو را اضافه کنید و روی آن را صاف و یکدست نمایید. وقتی سطح زیرین کوکو، خودش را گرفت و قهوه ای شد، کوکو را برش دهید و قطعات را با دقت برگردانید تا طرف دیگر هم پخته گردد. در این کوکو می توانید از زرشک و سبزیجاتی چون جعفری، نعناع و پیازچه نیز استفاده نمایید.

روش تهیه کوکو اسفناج

امیدواریم کوکوی اسفناج خوشمزه را طبخ نمایید و در کنار خانواده از طعم لذیذ آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع کوکو کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *