من از اون دست آدم هام که کشک بادمجون رو با بادمجون سرخ کرده خیلی بیتشتر دوست دارم و به نظرم خیلی خوشمزه تره. ولی از اونجا که روش سنتی این غذا با بادجان کبابی درست میشده به نظرم بد نیست این روش کشک بادمجون رو هم روی سایت داشته باشیم. خوبی این روش اینه که روغن کمتری مصرف میشه و از سلامت بیشتری برخورداره.

کشک بادمجان کبابی

کشک بادمجان کبابی

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان کبابی

  • بادمجان ۵ عدد متوسط
  • پیاز ۲ عدد متوسط
  • سیر ۵ حبه
  • نعنا خشک دو قاشق غذاخوری
  • کشک حدود نصف لیوان
  • روغن و نمک و زردچوبه به مقدار کافی
  • مغز گردوی خرد شده در صورت تمایل
مواد لازم برای تهیه کشک بادمجون

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجون

روش تهیه کشک بادمجان کبابی

برای تهیه این نوع کشک بادمجون باید ابتدا بادمجان ها رو کبابی کنید. من توی فر این کار رو انجام دادم. اگه با گاز راحت ترید میتونید روی گاز اون ها رو کبابی کنید. بعد هم زیر آب سر پوستشون رو جدا کنید و با پشت چنگال یا گوشت کوب یا هر وسیله ای که راحتید اون ها رو پوره کنید.

بادمجان کبابی

بادمجان کبابی

پیاز ها رو خلالی نازک خرد کنید و با مقداری زردچوبه در روغن سرخ کنید. بعد از اینکه کاملا طلایی شدن سیر ها رو رنده کنید و به پیاز داغ اضافه کنید و بعد از چند ثانیه که عطر سیر در اومد نعنا رو هم اضافه کنید تا کاملا روغنی بشه. بلا فاصله بادمجان های پوره شده رو بهش اضافه کنید. نعنا نباید زیاد روی حرارت مستقیم باشه وگرنه میسوزه. همینکه روغن داغ به نعنا میخوره کافیه.

پیاز داغ و سیر

پیاز داغ و سیر

طرز تهیه کشک بدمجان

طرز تهیه کشک بدمجان

بادمجان های پوره رو کاملا با پیاز و سیر و نعنا مخلوط کنید و اجازه بدید کمی روی حرارت تفت بخوره. بعد هم کشک رو اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. باز هم کمی اجازه بدید کشک به خورد همه ی مواد بره و طعم هاشون یکی بشه. بعد از چند دقیقه هم از روی حرارت بردارید.

اضافه کردن بادمجان ها

اضافه کردن بادمجان ها

اضافه کردن کشک

اضافه کردن کشک

در مورد نمک هم بعد از اضافه کردن کشک کمی کشک بادمجونتون رو بچشید و بعد اگه نیاز بود بهش نمک اضافه کنید چون کشک خودش شوره ممکنه با کمی بی احتیاطی کشک بادمجون شور بشه.

کشک بادمجون

کشک بادمجون

کشک بادمجان رو هم میتونید گرم میل کنید و هم میتونید اجازه بدید کاملا سرد بشه و یکی دو ساعتی هم در یخچال بمونه و بعد نوش جان کنید.

برای تزیین میتونید از پیاز داغ و نعنا و کشک استفاده کنید.

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *