کباب تابه ایی یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی ها است که بسیار خوشمزه و لذیذ است. برای طبخ کباب تابه ایی روش های مختلفی ذکرشده، در ادامه یکی از روش های سریع و بسیار لذیذ کباب تابه ایی را بیان می کنیم.

طرز تهیه کباب تابه ای

طرز تهیه کباب تابه ای

مواد لازم جهت تهیه کباب تابه ای:

۱- گوشت چرخ شده گوسفندی و گوساله : نیم کیلو

۲- پیاز ریز رنده شده : ۲عدد

۳- نمک و فلفل و زرد چوبه : به مقدار لازم

۴- روغن : به مقدار دلخواه

طرز تهیه کباب تابه ای

روش پخت کباب تابه ای:

۱- در اولین مرحله از طرز تهیه کباب تابه ای، ابتدا گوشت چرخ شده را با پیاز رنده شده و نمک و فلفل و مقدار کمی زردچوبه، خوب مخلوط کرده و ورز می کنیم. پیشنهاد می شود برای خوشمزه تر شدن کباب تابه ای، اجازه دهید مخلوط گوشت و پیاز مدتی در یخچال بماند ( مدت ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت کافی است).

۲- مقدار کمی روغن در تابه ریخته و از مایه کباب، به اندازه یک توپ کوچک برداشته و آن را در دست پهن کرده و داخل تابه حاوی روغن قرار دهید تا مخلوط گوشت پخته شود. این کار را برای تمام مایه گوشت انجام دهید.

۳-در این مرحله از طرز تهیه کباب تابه ای، بعد از سرخ شدن یک طرف کباب ها، کباب ها را برگردانده و طرف دیگر کباب را نیز سرخ کنید و در انتها مقداری سماق بر روی کباب ها بپاشید.

کباب تابه ای سرخ شده

دقت کنید برای طبخ کباب تابه ای، بهتر است کباب ها با حرارت بسیار کم پخته شوند. همچنین اگر مقدار گوشت گوسفندی کباب ها بیشتر باشد، کباب تابه خوشمزه تر خواهد شد. کباب تابه ایی را می توان همراه گوچه فرنگی پخته شده نیز طبخ کرد، که مزه آن هم خوب است در این روش کباب تابه ایی آب دار می باشد.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *