خورشت قورمه سبزی غذای همیشه محبوب ایرانی هاست، تقریبا همه ماردهای ایرانی طرز تهیه خورشت قورمه سبزی را به خوبی بلد هستند. سلیقه های مختلف و آموزش های متفاوت برای پخت قورمه سبزی باعث شده تا انواع مختلف خورشت قورمه سبزی را سر سفره های ایرانی ببینیم اما در این مطلب تصمیم گرفتیم در مجله اینترنتی آرگا به آموزش تهیه خورشت قورمه سبزی با روشی معمول و نکته هایی برای خوشمزه شدن هر چه بیشتر آن بپردازیم.

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

مواد لازم برای تهیه خورشت قورمه سبزی (برای ۴ نفر) :

  • سبزی سرخ شده قرمه سبزی(تره، جعفری، شنبلیله، اسفناج و گشنیز): ۲۰۰ گرم
  • گوشت خورشی: ۳۰۰ گرم
  • لیمو امانی: ۳ عدد
  • لوبیا قرمز (یا لوبیا چیتی): ۲۰۰ گرم
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • نمک، فلفل و زرد چوبه: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم

روش پخت خورشت قورمه سبزی :

برای شروع کار کمی روغن در ماهیتابه ریخته بعد از داغ شدن روغن، پیاز را در آن تف می دهیم تا طلایی رنگ شود. سپس گوشت را به آن اضافه کرده و سرخ می کنیم. هنگامی که گوشت به خوبی سرخ شد سبزی سرخ شده و زرد چوبه را به آن اضافه می کنیم. در مرحله بعد لوبیا (بهتر است لوبیا را از شب قبل داخل آب خیس کنیم.) را به همراه یک لیوان آب به آن اضافه می کنیم. حرارت را کم می کنیم تا خورش قورمه سبزی سه ساعت پخته شود. سپس لیمو امانی ها را سوراخ کرده به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا یک ساعت دیگر بپزد تا کاملا جا بیفتد. دیر اضافه کردن لیمو امانی باعث می شود تا عطر آن حفظ شود. نمک و فلفل را در نیم ساعت آخر به آن اضافه کنید.

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

نکاتی برای پخت بهتر قورمه سبزی :

  1. در هنگام آماده کردن سبزی قورمه سبزی باید تناسب را میان سبزی های مختلف رعایت کرد استفاده بیش از حد از تره باعث تند شدن خورشت و استفاده زیاد از شنبلیله باعث تلخ شدن آن می شود.
  2. اگر معده دارای معده حساسی هستید بهتر از از لوبیای چشم بلبلی استفاده کنید. خیساندن لوبیا چند ساعت قبل از استفاده در خورشت را فراموش نکنید.
  3. لیمو امانی ها را قبل از اضافه کردن به خورش سوراخ کنید اما به یاد داشته باشید لیمو امانی در هنگام تهیه خورشت قورمه سبزی چربی های اضافه را به خود جذب میکند در نتیجه از خوردن لیمو امانی در خورشت اجتناب کنید.
  4. اگر هنگام سرو غذا، خورشت شما پخته اما جا نیافتاده بود با اضافه کردن چند قالب کوچک یخ، ۱۰ دقیقه مانده به کشیدن خورش آن را کاملا جا افتاده نشان دهید. (این کار باعث می شود تا روغن خورشت روی آن جمع شود)

امیدواریم از آموزش طرز تهیه خورشت قورمه سبزی نهایت استفاده را برده باشید. و با تدارک قورمه سبزی خوشمزه و مغذی اعضای خانواده خود را خوشحال کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *