پیراشکی پیتزایی نوعی پیراشکی است که می توانید در طرز تهیه آن از انواع مواد دلخواه و پنیر پیتزا استفاده کنی. در این مطلب ما قصد داریم تا شما کدبانوهای عزیز را با طرز تهیه پیراشکی پیتزایی در منزل آشنا سازیم.

پیراشکی گوشت و پیراشکی کرم دار از انواع پیراشکی های خوشمزه ای هستند که شما می توانید علاوه بر این پیراشکی های خوشمزه پیراشکی پیتزایی را نیز در منزل تهیه نمایید. برای مشاهده روش پخت پیراشکی پیتزایی تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی

تخم مرغ : ۲ عدد
روغن مایع : ۴ قاشق سوپ خوری
ماست غلیظ : ۱/۲ لیوان
شیر : ۱/۲ لیوان
جوش شیرین : ۱/۲ قاشق مربا خوری
آرد : ۵۰۰ گرم
نمک : ۱ قاشق چای خوری

مواد لازم برای پیراشکی پیتزایی

قارچ متوسط : ۱۰ عدد
فلفل دلمه ای : ۲۰ عدد
پنیر پیتزا : به میزان لازم
سوسیس : ۳ عدد
نمک و فلفل : به میزان لازم

روش تهیه خمیر پیراشکی

تزیین پیراشکی با سس

ابتدا تخم مرغ و روغن را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس این مواد را هم بزنید توجه داشته باشید که نباید تخم مرغ را زیاد هم بزنید.

هم زدن تخم مرغ و روغن هم زدن تخم مرغ

سپس ماست را در درون ظرف دیگری بریزید و نمک و جوش شیرین را در درون ماست حل کنید.

مخلوط کردن ماست با جوش شیرین و نمک

ماست را به مخلوط تخم مرغ و روغن اضافه نمایید.

اضافه کردن ماست به تخم مرغ

شیر را هم به این مواد اضافه نمایید سپس آرد را به صورت آرام آرام به مایه خمیر اضافه کنید و همه مواد مخلوط شده را هم بزنید تا مایه خمیر کاملا سفت شود و به دست نچسبد.

اضافه کردن آرد به مایه خمیر پیراشکی

در مرحله بعدی روش تهیه خمیر پیراشکی خمیر را در درون کیسه نایلونی بریزید و سپس کیسه نایلونی را به مدت ۱۲۰ دقیقه در درون یخچال قرار دهید.

خمیر پیراشکی

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی

ابتدا سوسیس و فلفل دلمه ای و قارچ را خرد کنید.

خرد کردن قارچ و سوسیس و فلفل دلمه ای

سپس در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و ابتدا فلفل دلمه ای ها را در درون تابه سرخ کنید سپس سوسیس را به فلفل دلمه ای ها اضافه کنید و سپس قارچ را در درون تابه بریزید تا همه مواد تفت بخورند در مرحله آخر نمک و افلفل را به مخلوط مواد پیراشکی پیتزایی اضافه کنید. بعد از تفت خوردن مواد آن ها را در درون سبدی قرار دهید تا روغن اضافی مواد خارج شود. در مرحله بعدی طرز تهیه پیراشکی پیتزایی پنیر پیتزا رنده شده را در درون خمیر پیراشکی بریزید و سپس مواد را بر روی پنیر پیتزا بریزید و با کمک چنگال طرح دور پیراشکی را بر روی خمیر ایجاد کنید سپس پیراشکی های آماده شده را در درون روغن سرخ کنید.

پیراشکی پیتزایی سرخ کردن پیراشکی در درون روغن طرز تهیه پیراشکی پیتزایی

بعد از این که پیراشکی ها آماده شدند آن ها را در درون ظرف مناسبی قرار دهید می توانید برای تزیین کردن پیراشکی پیتزایی می توانید از روش های تزیین پیراشکی استفاده نمایید. امیدواریم از دستور پخت پیراشکی پیتزایی استتفاده نمایید و از تهیه این غذای خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده تهیه انواع پیراشکی کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *