وافل نوعی نان ترد و شیرین است که شباهت زیادی به بیسکوئیت دارد. این نوع شیرینی یکی از بهترین و خوشمزه ترین صبحانه ها برای کودکان و بزرگشالان است و برغم اینکه وافل یکی از مشهورترین صبحانه‌ها است، به عنوان دسر هم سرو می‌شود. وافل در واقع خمیری است که بین دو صفحه مخصوص پخته می‌شود. صفحات وافل یا وافل‌ساز را باید از فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه خریداری کرد. امروز با ما در سیماکوک همراه باشید و طرز تهیه وافل با چاشنی عسل و توت فرنگی را ببینید.

مواد لازم برای تهیه وافل

پودر مخمر: دو قاشق غذاخوری
شیر ولرم ( ۴۰ درجه سانتیگراد): یک و نیم پیمانه
کره ذوب شده: سه چهارم پیمانه
شکر سفید: یک دوم پیمانه
نمک: یک و نیم قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل: دو قاشق چای‌خوری
آرد سفید: چهار پیمانه
سفیده تخم‌مرغ: سه عدد
زرده تخم‌مرغ: سه عدد

وافل را در چه دستگاهی تهیه کنم؟

طرز تهیه وافل
دستگاه وافل‌ساز

طرز تهیه وافل خیلی پیچیده نیست و می‌توانید این صبحانه لذیذ را در مدت زمان اندکی تهیه کنید. یک پایه اصلی برای تهیه وافل، پودر مخمر است و پایه اصلی دیگر، آرد! وافل را می‌توانید به کمک دستگاه وافل‌ساز تهیه کنید. اما اگر به این دستگاه دسترسی ندارید، می‌توانید از دستگاه ساندویچ‌ساز استفاده کنید، یا به کمک فر و قالب‌های مخصوص وافل به تهیه وافل بپردازید. به هر حال اینکه از چه دستگاهی برای تهیه وافل استفاده می‌کنید، به خودتان بستگی دارد. اما اگر می‌خواهید مزه بی‌نظیر وافل را تجربه کنید، با روزچین همراه باشید و طرز تهیه وافل خوشمزه را بخوانید.☺

طرز تهیه وافل با دستورالعمل ویژه

برای تهیه وافل، باید در اوین مرحله، مایه خمیر را آماده کنیم. دو قاشق غذاخوری پودر مخمر را در یک چهارم پیمانه شیر ولرم حل کنید. دقت کنید که شیر نباید خیلی داغ یا خیلی سرد باشد. دمای مخلوط باید حدود ۴۵ درجه سانتیگراد باشد. حدود ده دقیقه به مخلوط زمان بدهید تا سفت شده و مثل یک کرم، غلیظ شود.

در یک ظرف دیگر، کره مذاب را به سه عدد زرده تخم‌مرغ اضافه کنید. به اندازه یک چهارم پیمانه شیر مذاب به مخلوط بیفزایید و خوب هم بزنید. مایه خمیر را که حالا غلیظ شده است، به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کنید. به اندازه نصف پیمانه شکر سفید و دو قاشق چای‌خوری عصاره وانیل به مخلوط اضافه کنید.

حالا یک و نیم قاشق چای‌خوری نمک بریزید و مخلوط را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود. به اندازه یک چهارم پیمانه دیگر شیر اضافه کنید و مدام هم بزنید. حالا یک پیمانه آرد و بازهم شیر! به همین شکل تمام آرد و شیر را مرحله به مرحله اضافه کنید و مدام هم بزنید.

در یک ظرف دیگر، سفیده‌های تخم‌مرغ را آنقدر بزنید تا سفت شود. حالا سفیده‌ها را به مخلوط آرد اضافه کنید و دوباره، هم بزنید. مایه وافل شما آماده است. روی آن را با سلفون بپوشانید و نیم ساعت اجازه دهید تا استراحت کند.

دستگاه وافل‌ساز را روشن کنید تا گرم شود. سطح دستگاه را با اسپری یا برس مخصوص چرب کنید. حالا مایه وافل را درون دستگاه بریزید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید.

وافل خوشمزه شما آماده است. می‌توانید آن را مطابق ویدئو با توت فرنگی، عسل و خامه تزئین کنید. امیدواریم که از این صبحانه لذیذ لذت ببرید. نوش جان!

منبع: allrecipes

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *