بروانی شکلاتی

کم پیش می‌آید که کسی از خوردن یک کیک یا شیرینی تازه و خوشمزه لذت نبرد. حالا اگر به جای خرید از شیرینی‌فروشی، خودمان در منزل کیک و شیرینی بپزیم، لذت خوردن آن دو چندان می‌شود. اگر از طرفداران کیک‌های شکلاتی باشید، بروانی شکلاتی معرف حضورتان هست. اگر دوست دارید برای یک عصرانه دلچسب در کنار عزیزانتان به راحتی یک کیک بروانی شکلاتی بپزید، با آشپزخانه روزچین همراه باشید.

بروانی نوعی کیک شکلاتی است که بسیار لذیذ است. این مدل کیک معمولا مسطح است و مانند سایر کیک‌ها پف نمی‌کند چون در پختش از بیکینگ‌پودر استفاده نمی‌شود. این کیک برای اولین بار در آمریکا تهیه شد و به دلیل طعم دلچسبش به مرور در همه‌جا محبوب و فراگیر شد. بروانی شکلاتی در کشور ما هم طرفداران بسیاری دارد و یکی از کیک‌هایی است که در کافه‌ها سرو می‌شود. حالا بیاید با هم یک کیک بروانی شکلاتی خوشمزه بپزیم.

مواد لازم برای کیک بروانی شکلاتی

▫ شکلات تلخ: ۱۸۰ گرم
شکر: یک پیمانه
کره: ۱۷۰ گرم ( سه چهارم پیمانه)
تخم مرغ: ۳ عدد
پودر کاکائو (شیرین نباشد): یک قاشق غذاخوری
پودر اسپرسوی فوری: یک قاشق چایخوری
عصاره وانیل: یک قاشق چایخوری
آرد: سه چهارم پیمانه
نمک: یک دوم قاشق چایخوری

بروانی شکلاتی

طرز تهیه کیک بروانی شکلاتی

ابتدا قالب فر را آماده کنید. قالب فری که مستطیل شکل و به اندازه‌های ۲۱ در ۲۱ سانتی‌متر باشد برای این مقدار مواد اولیه مناسب است. کف و دیواره‌های قالب را با ذره‌ای کره خوب چرب کنید و کاغذ روغنی را در آن پهن کنید.

۹۰ گرم از شکلات تلخ را که معادل سه چهارم پیمانه است خورد کنید و کنار بگذارید.

حالا بقیه شکلات (۹۰ گرم) را به شیوه بن‌ماری (ذوب کردن مواد با حرارت غیر مستقیم) ذوب کنید. در این روش باید ظرف (قابلمه) آب را روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید حالا روی دهانه آن ظرفی نشکن قرار دهید و شکلات را در آن بریزید و هم بزنید تا کم کم ذوب شود.

از دست ندهید:  آموزش تارت شکلاتی خوشمزه و آسان

🔔 نکته کلیدی: مقدار آبی که در قابلمه می‌ریزید نباید آنقدر باشد که به ظرف رویی برسد ظرف رویی باید حداقل ۴ سانتی‌متر با سطح آب قابلمه، فاصله داشته باشد. بهتر است ظرفی انتخاب کنید که کاملا در دهانه قابلمه جا بگیرد.

کره را هم به شکلات اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا شکلات و کره با هم مخلوط شوند و مایع یکدست شود.

پودر اسپرسوی فوری را به مایع اضافه کنید و کمی هم بزنید و ظرف را از روی حرارت بردارید. حالا شکر را به مایع اضافه کنید و هم بزنید تا شکر با بقیه مواد خوب مخلوط شود. ظرف را از روی قابلمه آب بردارید.

حالا نوبت تخم‌مرغ‌هاست. آن‌ها را یکی یکی به مایع کیک اضافه کنید و به وسیله همزن دستی با بقیه مواد مخلوط کنید. در این مرحله عصاره وانیل، بعد نمک و سپس پودر کاکائو را اضافه کنید. کاکائوی شما نباید شیرین باشد.

حالا آرد را به مایع کیک اضافه کنید و با همزن دستی با بقیه مواد خوب مخلوط کنید. وقتی مایع شما کاملا یکدست شد، شکلات خورد شده را به آن اضافه کنید.

حالا مایع کیک را در قالبی که از پیش آماده کرده بودید، بریزید. قالب را در فری که با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم شده است، قرار دهید.

مدت پخت کیک بروانی شکلاتی

مدت پخت کیک بروانی شکلاتی ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است. در پایان زمان پخت برای اینکه مطمئن شوید داخل کیک خوب پخته یک خلال دندان را وسط کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر مایع کمی به خلال دندان چسبیده بود و فقط کمی مرطوب شده بود، یعنی کیک شما آماده است.

قالب را از فر بیرون بیاورید و بعد از اینکه کاملا سرد شد، کیکی بروانی شکلاتی را از ظرف خارج کنید و طبق میلتان برش بزنید و در ظرف مناسب سرو کنید.

کیک بروانی شکلاتی شما آماده خوردن است. یک فنجان چای یا قهوه داغ با این کیک دلپذیر، عصرانه فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم خواهد زد.🍰☕🌹 نوش جان!

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *