برای پختن مرغ روش های مختلفی وجود دارد و اگر شما تمایل دارید مرغ را به صورت کم کالری و رژیمی بپزید بهتر است آن را آب پز کنید. در طرز تهیه مرغ آب پز برای ایجاد طعم ایده آل از رب گوجه فرنگی و ران مرغ و زردچوبه و آلو خورشتی و پیاز و نمک استفاده می شود. 

مرغ سوخاری و مرغ آب پز و مرغ شکم پر از انواع روش های مختلف برای پخت مرغ هستند و شما می توانید برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی تان مرغ را با این روش های ایده آل بپزید.

مرغ آب پز

مواد لازم

  • ران مرغ : ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
  • زردچوبه : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • آلو خورشتی : ۴ عدد
  • نمک : به مقدار لازم
  • پیاز : ۲ عدد

طرز تهیه مرغ آب پز در منزل

برای پخت مرغ آب پز ابتدا یک قاشق رب گوجه فرنگی را درون قابلمه بریزید سپس یک لیوان آب به رب بیفزایید و رب را درون آب حل کنید.  مقداری نمک و زردچوبه به سس مرغ اضافه کنید توجه داشته باشید که برای خوش طعم تر شدن مرغ آب پز می توانید به جای زردچوبه مقداری زعفران به مرغ بیفزایید.

طرز تهیه مرغ آب پز
در مرحله بعدی طرز تهیه مرغ آب پز پیاز را به صورت حلقه ای برش دهید و پیازهای برش زده شده را در کف قابلمه بچینید سپس ران مرغ تکه شده و آلو خورشتی درون قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ به مدت ۱.۵ تا ۲ ساعت به خوبی پخته شود و به روغن بیفتد توجه داشته باشید که هر چقدر آب مرغ جذب آن شود مرغ خوش طعم تر می شود.

دستور پخت مرغ آب پز
بعد از مدت زمان ذکر شده مرغ آب پز را درون ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و با روش های تزیین مرغ آن را تزیین کنید و به همراه زرشک پلو و یا پلو ساده این غذای خوشمزه را میل کنید.

مرغ آب پز تزیین مرغ آب پز

نکات طلایی برای پخت مرغ آب پز

  1. برای خوش طعم شدن مرغ می توانید از نخود سبز و فلفل دلمه ای و هویج استفاده کنید.
  2. به جای ران مرغ می توانید از سینه مرغ و یا یک عدد مرغ کامل نیز استفاده کنید.
  3. اگر در دستور پخت مرغ آب پز از آلو بخارا استفاده می کنید دیگر نیازی به اضافه کردن آبلیمو به مرغ نیست.
  4. اگر تمایل دارید مرغ زودتر بپزد می توانید برای پخت آن از زودپز استفاده کنید.

روش پخت مرغ آب پز خوش طعم

در این مطلب با طرز تهیه مرغ آب پز شدید که امیدواریم از پخت این غذای بی نظیر نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذا با مرغ کلیک کنید.

نوشته طرز تهیه مرغ آب پز و نکاتی برای خوش طعم شدن آن اولین بار در بروز باش. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *