مربا گل محمدی یکی از انواع مربا های محلی و اصیل منطقه آذربایجان است این مربا را می توانید در فصل گل محمدی در منزل به راحتی تهیه کنید ما در این مطلب طرز تهیه مربای گل محمدی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای گل محمدی

در طرز تهیه مربای گل محمدی از گل های تازه استفاده کنید و گل ها را به خوبی تمیز کنید. اگر می خواهید رنگ مربا شفاف شود در طبخ این مربای خوشمزه و خوش طعم به جای شکر از قند استفاده کنید.

مربای گل محمدی خوشمزه

مواد لازم

شکر : ۲ کیلو
گل محمدی : ۱ کیلو
جوهر لیمو : یک قاشق چایخوری
گلاب : ۳ قاشق غذاخوری
رنگ قرمر خوراکی : ۳ قطره
آب : به میزان لازم

روش پخت مربا

مربای گل محمدی خوش عطر

ابتدا گل های محمدی را به خوبی پاک و تمیز کنید برای پاک کردن گل محمدی گلبرگ ها را از کاسبرگ جدا کنید و اگر در درون گل حشره هایی وجود دارد آن ها را از درون گل خارج کنید. توجه داشته باشید که دانه های ریزی که در درون پرچم های گل قرار دارد را باید از گلبرگ ها جدا کنید.

گل محمدی
در مرحله اول طرز تهیه مربای گل محمدی ابتدا شکر و آب را در درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس جوهر لیمو و گلاب را به مخلوط شکر و آب اضافه کنید و اجازه دهید که شربت مربا بجوشد تا کمی غلیظ شود بعد از غلیظ شدن شربت مربا گل های محمدی را به قابلمه اضافه می کنیم سپس بر روی درب قابلمه یک دمکنی قرار می دهیم و شعله گاز را کم می کنیم تا مربا با حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه پخته شود. در ۱۰ دقیقه آخر پت مربا رنگ خوراکی را به قابلمه اضافه کنید.

روش تهیه مربای گل محمدی در منزل
بعد از این که مربا به غلظت مناسب رسید قابلمه را به همراه دمکنی از شب تا صبح در گوشه ای قرار دهید و به مدت چند بار مربا را هم بزنید تا گل و شربت مربا به خوبی جذب هم شوند. بعد از مدت زمان ذکر شده مربا گل محمدی را در درون ظرف های شیشه ای درب دار بریزید و در درون یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه مربای گل محمدی

مربای گل محمدی را می توانید به صورت غلیظ طبخ کنید و آن را به عنوان وعده صبحانه در کنار نان و کره و خامه میل کنید اگر مربا را می خواهید به همراه شیر برنج میل کنید باید مربا را را به صورت شل طبخ کنید. برای مشاهده آموزش مرباهای متفاوت به بخش انواع مربا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *