بلوبری میوه ای شبیه به توت به رنگ بنفش یا آبی تیره است که خواستگاه این میوه شمال آمریکاست و در مناطق دیگر هم کشت می شود. طرز تهیه مربای بلوبری نیز تا حد زیادی مشابه طرز تهیه مربای آلبالو و نیز مربای تمشک است.

طرز تهیه مربای بلوبری

مواد لازم :

  • بلوبری : ۵ پیمانه
  • آبلیمو : ۱/۵ پیمانه
  • آب : ۱/۴ پیمانه
  • شکر : ۳۱/۲ پیمانه
  • پکتین میوه (ژلاتین ) : ۱ بسته

طرز تهیه مربای بلوبری :

برای درست کردن مربای بلوبری ابتدا بلوبری ها را با آب سرد بشویید،

طرز تهیه مربای بلوبری

از بلوبری هایی استفاده کنید که درشت تر و رنگ خاکستری آبی داشته باشند.

درست کردن مربای بلوبری

تهیه مربای بلوبری

بلوبری ها را له و با هم مخلوط کنید و در ظرفی بریزید در روی حرارت قرار دهید، تا بپزد در مرحله بعدی نیمی از شکر را با پکتین در ظرفی مخلوط کنید.

طرز تهیه مربای بلوبری

سپس بلوبری را با پکتین، آبلیمو و آب مخلوط کنید و در روی حرارت قرار دهید تا زمانی که بجوشد و بپزد، بقیه شکر را مخلوط کرده و صبر کنید تا بجوشد تا زمانی که غلظت مربای بلوبری به حد دلخواهتان برسد. بعد مربا را از روی شعله بردارید و بگذارید کنار تا سرد شود وقتی کاملا مربا سرد شد، مربای بلوبری خوشمزه و خوش طعم شما آماده است آن را داخل شیشه هایی که از قبل آماده کرده اید بریزید.

طرز تهیه مربای بلوبری

در ظرفی آب جوش بریزید و شیشه ها را درون آن قرار دهید تا جایی که آب از شیشه ها بالاتر باشد حرارت را روشن کنید بگذارید به مدت ۵ دقیقه بجوشد سپس شیشه ها را بیرون آورید اجازه دهید تا خنک شوند و در یخچال نگه داری کنید و از خوردن مربای بلوبری خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید.طرز تهیه مربای بلوبری

طرز تهیه مربای بلوبری

امیدواریم از دستور تهیه مربای بلوبری با بهترین طعم راضی بوده باشید آن را تهیه و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید و یک صبحانه خوشمزه و به یاد ماندنی داشته باشید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *