برای طرز تهیه مربای بالنگ بهتر است که بالنگ هایی را خریداری کنید که روی پوست آن ها برجستگی های کمتری وجود دارد تا بتوانید به راحتی پوست بالنگ ها را از آن جدا کنید.

مربا بالنگ جزء مرباجات خوش طعم و پرطرفدار است. این مربای خوشمزه را می توانید مانند مربای سیب و مربای هویج در کنار خامه و کره و به همراه نان سبوس دار برای صبحانه خود میل کنید. طرز تهیه مربای بالنگ با زعفران و شکر و گلاب و بالنگ را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

مربای خوشرنگ و خو ش طعم بالنگ

مواد لازم

شکر : به میزان بالنگ ( هم وزن بالنگ )
بالنگ : ۲ عدد
زعفران آب کرده : به اندازه لازم
گلاب : ۱/۴ لیوان

طرز تهیه مربای بالنگ

ابتدا پوست بالنگ را با کمک یک چاقوی میوه خوری تیز به صورت یک لایه نازک از روی بالنگ جدا کنید اگر مقداری زیادی از پوست بالنگ بر روی بالنگ باقی بماند باعث تلخ شدن این مربا می شود. در مرحله بعدی طرز تهیه مربای بالنگ بعد از این که پوست بالنگ را از آن جدا کردید بالنگ را از وسط نصف کنید و مغز آن را بیرون آورید و سپس آب یک بالنگ را بگیرید و صاف کنید و بعد به مربا اضافه کنید.

خالی کردن قسمت داخلی بالنگ

بالنگ ها را با کمک یک چاقوی تیز قطعه قطعه کنید.

خرد کردن بالنگ ها

سپس بالنگ های قطعه قطعه شده را وزن کنید تا هم وزن آن ها شکر را برای طبخ این مربا تهیه کنید. سپس بالنگ ها را ۱۲ ساعت در مقداری آب خیس کنید.

خیساندن بالنگ در آب

شکر را با دو لیوان آب در قابلمه ای مناسب بجوشانید تا برای مربا به خوبی آماده شود.

مخلوط شکر و آب

بعد از مدت زمان ذکر شده بالنگ ها را از درون آب خارج کنید و آن ها را فشار دهید تا آب اضافی آن ها خارج شود.
در قابلمه ای مناسب آب بریزید و بالنگ ها را در درون آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و این کار را دو مرتبه انجام دهید تا تلخی بالنگ ها گرفته شود. سپس بالنگ ها را در در صافی بریزید و دوباره آب آن ها را بگیرید و بالنگ های صاف شده را در زیر آب سرد بگیرید و دوباره آن ها را با دست فشار دهید و بالنگ ها را در شهد مربا بریزید آب صاف شده بالنگ را می توانید به جای آبلیمو به مربا اضافه کنید تا از شکرک زدن مربای بالنگ جلوگیری کنید. گاز را روشن کنید و قابلمه مربا را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی پخته شود و شهد مربای کمی باقی بماند. توجه داشته باشید که این مربا باید شیشه ای شکل شود سپس در مرحله آخر طبخ مربا گلاب و زعفران را به آن اضافه کنید و بعد از این که مربا ۳ جوش زد زیر شعله گاز را خاموش کنید.

مربای بالنگ

مربای بالنگ را می توانید به عنوان طعم دهنده در کنار چای استفاده کنید. امیدواریم از طرز تهیه مربای بالنگ خوشمزه و خوشرنگ لذت کافی را برده باشید. برای مشاهده اپخت مرباهای متنوع به بخش انواع مربا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *