فصل گرمای سال فصل تهیه انواع تنقلات خوشمزه است که این تنقلات را می توانید به کمک میوه ها نیز تهیه کنید. یکی از انواع تنقلات خوشمزه و پرطرفدار در بین همه رده های سنی لواشک است که شما می توانید لواشک را با کمک سیب و هلو و زردآلو و … تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه لواشک آلو را به شما عزیزان آموزش با دو روش بدون استفاده از فر و با استفاده از فر آموزش خواهیم داد.

یکی از روش های مقرون به صرفه برای تهیه لواشک استفاده از میوه های باقی مانده در ته جعبه ها است که می توانید این میوه ها را با قیمت ناچیزی خریداری کنید. درست کردن لواشک آلو در منزل نیز امکان پذیر است و شما می توانید این لواشک خوشمزه را به راحتی تهیه کنید.

طرز تهیه لواشک آلو در خانه

مواد لازم

آلو قرمز : ۱ کیلو
کاغذ : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
نخ تابیده و یا ربان
آب : ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه لواشک آلو خانگی

در مرحله اول طرز تهیه لواشک آلو ابتدا آلو ها را به خوبی بشویید در صورت تمایل می توانید بعد از شستن آلوها هسته های آن ها را خارج کنید و آلو ها را نصف کنید.

خارج کردن هسته آلو

سپس آلو ها را در درون قابلمه بزرگی قرار دهید و مقداری آب و نمک به آلو ها اضافه کنید و قابلمه را بر حرارت گاز ملایم گاز قرار دهید حرارت باید ملایم باشد تا آلو ها ته نگیرند.

قرار دادن آلو در قابلمه

بعد از این که آلو ها به طور کامل له شدند قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و در گوشه ای قرار دهید تا آلو ها کمی خنک شوند سپس با کمک گوشت کوب برقی و یا مخلوط کن آلو ها را به صورت پوره در آورید. اگر هسته آلو ها را در ابتدای کار خارج نکرده اید می توانید آلوها را در درون سبدی قرار دهید و با کمک پشت قاشق آن ها را نرم تر کنید تا هسته آلو ها خارج شوند و در نهایت آلو ها به پوره تبدیل شوند.

پوره کردن آلو

پوره آلو را در درون سینی بریزید و با قطر نیم سانت پوره ها را در درون سینی پهن کنید.

ریختن پوره آلو در درون قالب فر

سپس سینی را در درون فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم کرده اید به مدت ۱۲۰ دقیقه قرار دهید بعد از اینکه آب لواشک تبخیر شد و لواشک حالت تردی به خود گرفت سینی فر را از درون فر خارج کنید. بعد از این که لواشک ها خنک شدند می توانید به کمک پیتزا بر آن ها را به اندازه های دلخواه برش بزنید و تکه کاغذی را بر روی هر یک از برش های لواشک قرار دهید و بعد شروع به رول کردن لواشک ها کنید و با کمک ربان یا نخ تابیده شده لواشک ها را ببندید.

رول کردن لواشک آلو با کاغذ

اگر به فر دسترسی ندارید می توانید درون سینی پلاستیک پهن کنید و بعد به طریقی که گفته شد پوره آلو ها را در درون سینی پهن کنید و روی لواشک ها را با کمک توری بپوشانید و سینی را در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید و بعد از خنک شدن لواشک ها آن ها را در اندازه های دلخواه برش بزنید.

ریختن پوره آلو در درون سینی قرار دادن توری بر روی لواشک آلولواشک آلو با آسان ترین دستور طرز تهیه

دستور تهیه لواشک آلو خوش طعم لواشک آلو با طعم بی نظیر

می توایند لواشک های آماده شده را در درون ظروف در بسته به مدت طولانی نگهداری کنید. در طرز تهیه لواشک آلو می توانید در صورت تمایل از مخلوط آلو قرمز و آلبالو نیز استفاده نمایید. در صورت تمایل می توایند برای دستور تهیه لواشک ها با طعم های متنوع به بخش انواع لواشک مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *