ماهی کپور از لذیذترین و مقوی ترین انواع ماهی ها است که برای طرز تهیه ماهی کپور ابتدا ماهی را با کمک ادویه و … مزه دار کنید سپس ماهی کپور را در فر قرار دهید و یا در مقداری روغن ماهی را تفت دهید.

ماهی سالمون و ماهی کپور و ماهی تیلاپیلا از انواع غذاهای دریایی خوش طعمی هستند که اگر شما تمایل دارید تا در منزل ماهی بپزید بهتر است از پخت این ماهی ها غافل نشوید.

طرز تهیه ماهی کپور خوشمزه

مواد لازم

  • گوجه فرنگی ریز : ۵ قاشق سوپخوری
  • روغن : به میزان لازم
  • آرد : دو تا سه قاشق سوپخوری ( به تعداد تکه های ماهی )
  • ماهی کپور

طرز تهیه ماهی کپور

برای پخت ماهی کپور ابتدا فلسهای ماهی را بگیرید و سپس ماهی را به خوبی بشویید و به قطعات با اندازه مناسبی تقسیم کنید.

تمیز کردن ماهی کپور
قطعات ماهی را در ظرف مناسبی بریزید و آن ها را به همراه فلفل و نمک مزه دار کنید و ظرف حاوی ماهی تکه شده را به مدت ۶۰ دقیقه در مکان مناسبی قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده تکه های ماهی کپور را در مقداری آرد بغلطانید و در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود سپس تکه های ماهی را در روغن داغ سرخ کنید توجه داشته باشید که ماهی کپور را نباید زیاد سرخ کنید همین که تکه های ماهی طلایی شدند می توانید آن ها را از تابه خارج کنید و روی صافی فلزی قرار دهید تا روغن اضافی ماهی ها از آن ها خارج شوند.
در مرحله بعدی طرز تهیه ماهی کپور بعد از سرخ شدن ماهی ها گوجه فرنگی های ریز شده را در باقی مانده روغن ماهی سرخ کنید سپس تکه های سرخ شده ماهی را در ظرف مناسبی بچینید و مقداری جعفری ساطوری شده روی تکه های ماهی بریزید و روی هر تکه ماهی یک عدد گوجه فرنگی سرخ شده قرار دهید و ظرف ماهی را با کمک سیب زمینی و یا چیپس تزیین کنید برای تزیین ماهی کپور همچنین می توانید از روش های تزیین ماهی ایده بگیرید.

ماهی کپور سرخ شده

در این مطلب با دستور پخت ماهی کپور خوشمزه و مقوی آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید ماهی کپور با طعم بی نظیری را در متزل بپزید و از سرو این غذای خوشمزه دریایی در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذای دریایی کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *