در تابستونی که گذشت، طرز تهیه لازانیا با سبزیجات تابستونی رو قرار داده بودم که به نظرم هم جدید بود و هم خوشمزه. کلا لازانیا خیلی طرفدار داره و خوش خوراکه. در این مطلب سعی میکنم طرز تهیه لازانیایی که همه باهاش آشناییم و با گوشت چرخکرده درست میشه بذارم. البته به مواد داخل لازانیا خیلی میشه تنوع داد. با گوشت تکه ای یا با مرغ یا ایکه کاملا گیاهی باشه.

لازانیای خوشمزه

لازانیای خوشمزه

لازانیا هم همونطوری که از پاستا و پنیر و ربش پیداست، یک غذای ایتالیایی خیلی خیلی محبوبه که دیگه بین المللی شده و سالهاست که ایرانی ها هم دوست دارن و درست میکنن. جدا هم آسونه و هرکسی حتی برای اولین بارش هم باشه راحت از پسش بر میاد.

لازانیا

لازانیا

مواد لازم برای تهیه لازانیا

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز متوسط دو عدد
  • رب گوجه ۲ قاشق
  • سس گوجه فرنگی مقداری
  • پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
  • سس بشامل ۱ پیمانه
  • روغن
  • نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن
  • لازانیا یک بسته

مراحل تهیه لازانیا

سس بشامل رو طبق دستوری که در این لینک یا این لینک هست آماده میکنیم و کنار میذاریم.

پیاز رو نگینی یا خلال میکنیم (میتونید کمی فلفل دلمه هم برای طعمش استفاده کنید) و با کمی روغن و زردچوبه میذاریم روی حرارت، کمی که سبک شد گوشت چرخ کرده رو با کمی فلفل سیاه بهش اضافه میکنیم و حرارت رو ملایم میکنیم تا آب بندازه و کم کم بپزه. گوشت باید کاملا بپزه و امیدی به پختنش توی فر نداشته باشید. بعد از اینکه گوشت رنگش عوض شد و کمی پخت(حدود بیست دقیقه) نمک و رب گوجه رو بهش اضافه میکنیم. حدودا یک لیوان هم بهش آب اضافه میکنیم. سس لازانیا بهتره کمی رقیق باشه. بعد از اینکه مایع خوب مخلوط شد آویشن رو هم اضافه میکنیم و زیرشو خاموش میکنیم.

طرز تهیه لازانیای خوشمزه

طرز تهیه لازانیای خوشمزه

آماده سازی مایع لازانیا

آماده سازی مایع لازانیا

نودل ها رو هم طبق دستوری پشت جلدشون در آب جوش و روغن میریزیم و بعد از ده دقیقه آبکش میکنیم. ظرفی که مناسب فر باشه انتخاب میکنیم و کفش رو خیلی خیلی کم چرب میکنیم. مقداری سس گوجه فرنگی میریزیم و بعد نودل ها رو پهن میکنیم تا کف ظرف رو کاملا بگیره. در هر لایه سس گوجه فرنگی و پنیر و مواد گوشتی، سس بشامل و باز پنیر میریزیم و نودل رو روش قرار میدیم و مجددا لایه بعدی رو تکرار میکنیم. این روند رو ادامه میدیم تا مواد تموم بشن. لایه آخر هم سس بشامل و پنیر اضافه روی تمام سطحش میریزیم.

آبکش کردن نودل لازانیا

آبکش کردن نودل لازانیا

اگر مثل من خیلی قارچ دوست دارین حتما به این ترکیب قارچ هم اضافه کنید.

مرحله آخرآماده سازی لازانیا

مرحله آخرآماده سازی لازانیا

روی ظرف رو با یه فویل میپوشونیم(برای اینکه از اطراف خشک نشه) و توی فر با دمای ۲۲۰ تا ۲۷۰ حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت حاضره. به همین راحتی و خوشمزگی.

لازانیای خوشمزه

لازانیای خوشمزه

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *