لازانیا از انواع غذاهای ایتالیایی است که به صورت لایه لایه درست می شود و برای تهیه این غذای ایتالیایی از سبزیجات و گوشت و … تهیه می شود. در طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده از پیاز و فلفل دلمه ای و رب و سس بشامل و پنیز موزارلا و پنیر پارمزان و ادویه مخصوص و نمک و فلفل و لازانیا نیمه آماده استفاده می شود.

لازانیا رولی، لازانیا ایتالیایی و لازانیا لقمه ای از انواع لازانیاهای مختلف هستند که شما می توانید این نوع غذاهای فرنگی را در منزل به راحتی بپزید. نوع رایج لازانیا که اغلب کدبانوها در منزل آن را می پزند لازانیا با گوشت چرخ کرده که در روش پخت این نوع لازانیا از سس بشامل و پنیر پارمزان و پنیر موزارلا استفاده می شود.

لازانیا با گوشت چرخ کرده

مواد لازم

  • پیاز متوسط : ۲ عدد
  • گوشت چرخکرده : ۵۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای : ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی : ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
  • لازانیای نیمه آماده : ۱ بسته
  • سس بشامل : : ۲ پیمانه
  • پنیر موزارلا: نیم کیلوگرم
  • پنیر پارمزان : مقداری
  • ادویه مخصوص لازانیا
  • فلفل : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده خوشمزه و خوش طعم

برای تهیه لازانیا ابتدا پیاز را خرد کنید و سپس درون تابه ای مناسب پیاز را با مقدار کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی رنگ و سبک شود.

تفت دادن پیاز با زردچوبه

فلفل دلمه ای خرد شده را به پیاز اضافه کنید و مقداری تفت دهید و گوشت چرخ کرده را هم به پیاز تفت داده شده بیفزایید و با حرارت ملایم مخلوط پیاز و گوشت و فلفل دلمه ای را تفت دهید. درون ظرفی جداگانه رب را با مقدار کمی روغن تفت دهید.

تفت دادن رب

سپس رب تفت داده شده را به مخلوط گوشتی بیفزایید و ادویه مخصوص و نمک و فلفل را هم به مخلوط گوشتی اضافه کنید.

مخلوط گوشتی لازانیا
در مرحله بعدی طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده لازانیای نیمه آماده را در مقدار کمی آب سرد قرار دهید تا نرم شود.

قرار دادن لازانیا نیمه آماده در آب سرد

اگر شما از لازانیا خام تمایل دارید استفاده کنید باید مانند ماکارونی آن را بپزید و آبکش کنید سپس با مایع گوشتی لایه های لازانیا را مخلوط کنید. به طور کلی لایه های نیمه آماده بهتر هستند زیرا لزج نمی شوند و به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید.
در این مرحله از طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده ظرف مناسبی را انتخاب کنید و دیواره ها و کف ظرف را با کمک روغن چرب کنید سپس یک لایه از لازانیا را در کف ظرف بچینید و روی آن مقداری پنیر بریزید و روی پنیرها را با مواد گوشتی بپوشانید و روی مواد گوشتی سس بشامل را بریزید ( برای آشنایی با طرز تهیه سس بشامل کلیک کنید) سپس مقداری پنیر روی سس بشامل بریزید.

دستور تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

لایه بعدی لازانیا را روی پنیر قرار دهید و به مراحل را به صورتی که گفته شد ادامه دهید تا ظرف پر شود.

طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده در منزل

توجه داشته باشید که روی لایه آخر لازانیا باید مواد گوشتی را به صورت کامل پخش شود سپس روی مواد را با کمک پنیر بپوشانید. در مرحله آخر دستور تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده ظرف را به مدت ۴۰ دقیقه درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده خوشمزه و لذیذ روش پخت مرحله به مرحله لازانیا با گوشت چرخ کرده لازانیا با گوشت چرخ کرده

در دستور پخت لازانیا با گوشت چرخ کرده برای وا نرفتن لازانیا باید در زیر و روی همه لایه ها از پنیر استفاده کنید زیرا پنیر باعث می شود که لایه ها به یکدیگر بچسبند همچنین توجه داشته باشید که با مواد گوشتی باید به صورت کامل لایه لازانیا را بپوشانید که بعد از پخت گوشه های لازانیا خشک نشود. امیدواریم از تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *