غذاهایی دریایی مملوء از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و از این جهت ارزش غذایی بالایی دارند. به همین دلیل این نوع غذاها در رژیم های غذایی مختلف پیشنهاد و تهیه می شوند. طرز تهیه شور ماهی پلو را نیز می توان در دسته غذاهای دریایی قرار داد.

مواد لازم

  • شوید پاک و خرد شده: ۲۰۰ گرم
  • برنج: ۳ لیوان
  • ماهی شور متوسط: یک عدد
  • کشمش: یک یا دو پیمانه
  • پودر لیمو عمانی: یک قاشق سوپ خوری
  • پیاز داغ: یک قاشق سوپ خوری
  • زرد چوبه: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه شور ماهی پلو خوشمزه

طرز تهیه شور ماهی پلو شبیه سبزی پلو با ماهی است و در این دو غذا از سبزی استفاده می شود. ماهی به تنهایی یک غذای سرد است و برای شکستن این سردی و به تعادل رسیدن آن مانند قلیه ماهی از مواد و ادویه های مختلف استفاده می شود.

ابتدا ماهی را به مدت ۳ ساعت در آب سرد بخوابانید تا شوری آن گرفته شود. در طی این ۳ ساعت بهتر است چندین بار آب آن را عوض کنید.

پاک کردن ماهی

آن گاه ماهی را تمیز کنید و تکه تکه کنید. در آبکش بگذارید. حالا برنج را به صورت کته یا آبکش آماده کنید. اگر برنج را به صورت کته آماده می کنید، ابتدا شوید را در کره خوب تفت دهید. آن گاه مخلوط کره و شوید را به برنج در حال جوش اضافه کنید و بعد از خشک شدن آب برنج، دم کنی را بر روی آن قرار دهید.

اضافه کردن شوید به برنج

اضافه کردن شوید به برنج در حال پخت

در صورت آبکش کردن برنج می توانید از مخلوط کره و شوید در لا به لای برنج استفاده کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه شور ماهی پلو, روغن را در تابه ریخته و ماهی را در آن سرخ کنید.

سرخ کردن ماهی

حالا کشمش شسته و پاک شده را به ماهی اضافه و مقداری تفت دهید.

اضافه کردن کشمش به ماهی

ادویه جات مانند فلفل و زردچوبه، پودر لیمو عمانی و پیاز داغ را به ماهی و کشمش اضافه کنید و تفت دهید.

تفت دادن کشمش و ماهی می توانید مخلوط آماده شده را به صورت جداگانه با پلو سرو کنید یا در مرحله آبکش کردن این مخلوط را نیز لا به لای برنج بگذارید و سپس برنج را دم کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه نیز مانند کشمش پلو از کشمش پلویی استفاده کنید.اضافه کردن شوید به برنج

امیدواریم دستور پخت ماهی شور پلو مورد لطف و عنایت شما بزرگواران قرار گرفته باشد و بتوانید این غذای خوشمزه و فوق العاده را با تزیینی عالی و مجلسی تهیه و نوش جان بفرمایید. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل با کلیک بر روی لینک انواع پلو و انواع غذای دریایی ما را با سایر مطالب مرتبط در مجله اینترنتی آرگا همراهی بفرمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *