گندم پر از املاح معدنی و ویتامین می باشد و دارای طبعی گرم و معتدل است. سوپ و آش گندم همچنین سوپ جو بسیار مقوی و خوشمزه می باشند که براحتی قابل تهیه هستند. در این مطلب به آموزش طرز تهیه سوپ گندم می پردازیم.

طرز تهیه سوپ گندم

سوپ گندم را معمولا از بلغور گندم ( گندم پوست کنده نیم کوب) یا گندم پرک شده تهیه می نمایند. گندم، جوانه گندم و همچنین سبوس گندم دارای خواص فراوانی می باشند که از جمله آن ها می توان به پیشگیری از سرطان روده و همچنین شادابی پوست و مقوی قلب بودن آن اشاره نمود. سوپ گندم را می توانید به سادگی با کمی هویج، پیاز و جعفری و آب مرغ تهیه نمایید یا اینکه همراه با مواد دیگری چون شیر و قارچ، کلم بروکلی و … این سوپ خوشمزه را تهیه نمایید.

مواد لازم:

  • گندم (بلغور، پرک یا به صورت ساده پوست گرفته شده): یک پیمانه
  • هویج: یک عدد
  • پیاز: یک عدد
  • جعفری: دو قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • عصاره مرغ یا آب مرغ: به میزان لازم
  • آبلیمو،نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار کافی

دستور پخت سوپ گندم

طرز تهیه سوپ گندم:

در پخت سوپ گندم اگر از گندم ساده پوست گرفته شده یا بلغور گندم استفاده می کنید ( گندم پرک نیازی به خیس خوردن ندارد)، از قبل در آب قرار دهید تا خیس بخورند.

سوپ گندم

سپس به همراه آب مرغ و پیاز ( در اندازه بزرگ، خرد نمایید) و ادویه بگذارید تا خوب بپزند. در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ گندم, هویج رنده شده را اضافه کرده بعد از نیم ساعت، رب گوجه فرنگی و جعفری را اضافه نمایید و بگذارید تا سوپ شما کاملا جا بیفتد. در آخر آبلیمو و نمک آن را اندازه نمایید. پس از یکی دو جوش زدن سوپ، آن را سرو نمایید. معمولا برای سوپ ساده از ورمیشل استفاده می شود اگر از گندم پرک شده استفاده می کنید می توانید مقداری ورمیشل یا برنج نیم دانه برای لعاب دادن سوپ به آن اضافه نمایید.

روش درست کردن سوپ گندم

امیدوارم این سوپ مقوی و بسیار خوشمزه را تهیه نمایید و در کنار خانواده از طعم آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع آش و سوپ کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *