یکی از متداول ترین غذاهایی که بعد از شش ماهگی به نوزاد می دهیم سوپ ماهیچه است و دارای خاصیت فراوانی است غذاهایی که در این دوران شروع به دادن نوزاد می کنیم باید برنجی باشند تا برای کودک مناسب تر و قابل هضم باشد. در این مطلب طرز تهیه سوپ ماهیچه را به شما عزیزان آموزش داده ایم .

سوپ ها انواع متنوعی دارند و از جمله سوپ های پرطرفدار برای نوزاد می توان به سوپ جو و سوپ شیر و سوپ ماهیچه اشاره کرد. در این بخش ما قصد داریم تا شما را دستور پخت سوپ ماهیچه به صورت مرحله به مرحله آشنا سازیم.

مواد لازم:

ماهیچه گوسفند: یک تکه خورشتی

هویچ: پنج شش حلقه

سیب زمینی: هفت هشت مربع

برنج: یک قاشق چای خوری

جعفری: چند پره

ورمیشل (در صورت تمایل)

طرز تهیه سوپ ماهیچه برای کودک

گوشت را به همراه برنج و هویج خرد شده و مقداری آب درون قابلمه می گذاریم تا بپزد بعد از مدتی که کاملا پخت به طوری که گوشت به خوبی پخته شده باشد، سیب زمینی خرد شده و جعفری را به آن اضافه کرده می گذاریم تا سوپ کاملا جا بیفتد و آماده خوردن شود.چگونه سوپ ماهیچه خوشمزه برای نوزادمان درست کنیم.

در طرز تهیه سوپ ماهیچه برای نوزادان نیاز به روغن و نمک نیست تا زاعقه کودک به خوردن چیزهای شور عادت نکند.

طرز تهیه سوپ ماهیچه برای نوزادان
وقتی شروع می کنیم به نوزادمان غذا بدهیم، میزان غلظت غذاها باید فقط کمی از شیر مادر غلیظ تر باشد و به مرور زمان این غلظت را کمی بیشتر میکنیم.

دستور طبخ سوپ ماهیچه به روشی آسان و متفاوت
پس از پختن سوپ ماهیچه، روز اول فقط یک قاشق از آن را در وعده ظهر پس از سیر شدن نوزاد از شیر مادر به کودک میدهیم. این کار را برای روز های بعدی به ۲ قاشق در روز و بعد ۳ قاشق در روز و ۴ قاشق تا روز چهارم افزایش داده و تا پایان هفته به ۲ قاشق در ۳ وعده می‌رسانیم. در هفته چهارم از ماه آغاز غذای کمکی (ماه هفتم) تنوع را بیشتر می‌کنیم.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *