سوپ سبزیجات سوپ خوش طعم و لذیذی است که در طرز تهیه سوپ سبزیجات می توانید از قارچ و پیازچه و هویج و گوجه فرنگی و نخود سبز و کرفس و … استفاده کنید. هم چنین این سوپ دارای کالری کمی می باشد و شما می توانید این سوپ خوشمزه را در وعده غذایی شام و افطار میل نمایید.

سوپ جو و سوپ ورمیشل و سوپ سبزیجات از انواع سوپ های مجلسی هستند که به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و مجالس استفاده می شوند. اگر شما دارای رژیم غذایی هستید بهتر است سوپ سبزیجات چربی سوز را در برنامه غذایی خود قرار دهید این سوپ لذیذ چربی های مضر را از بین می برد و می تواند قدرت سوخت و ساز بدن را افزایش دهید.

طرز تهیه سوپ سبزیجات

مواد لازم برای ۴ نفر

پیازچه خرد شده : نصف پیمانه
هویج حلقه شده : ۱ پیمانه
فلفل سبز خرد شده : ۱ پیمانه
گوجه فرنگی خرد شده : ۳ پیمانه
قارچ خرد شده : ۱ پیمانه
نخود سبز : نصف پیمانه
کرفس خرد شده : ۱ پیمانه
مرغ پخته : ۱ پیمانه
آب مرغ : ۱/۲ لیتر
آرد : ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به میزان لازم
دارچین : به میزان لازم

طرز تهیه سوپ سبزیجات خوش طعم و لذیذ

طرز تهیه سوپ سبزیجات

در مرحله اول طرز تهیه سوپ سبزیجات ابتدا روغن زیتون را در درون تابه ای مناسبی بریزید سپس سبزیجات خرد شده را در درون روغن زیتون بریزید تا کمی تفت بخورند و بوی خامی آن ها از بین برود. در درون قابلمه ای مناسب آب مرغ را بریزید و سپس قابمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا آب مرغ به دمای جوش برسد بعد از این که آب مرغ جوشید آرد را به همراه سبزیجات تفت خورده در درون آب مرع بریزید و حرارت شعله گاز را کم کنید و سپس اجازه دهید تا سبزیجات پخته شوند توجه داشته باشید که سبزیجات را باید به اندازه ای پخته کنید که نرم شوند. در مرحله بعدی روش پخت سوپ سبزیجات مرغ پخته را به همراه نمک و دارچین و فلفل به مخلوط سبزیجات اضافه کنید و سپس اجازه دهید تا سوپ به مدت ۱۰ دقیقه دیگر نیز بپزد تا طعم گوشت را بگیرد.

مراحل تهیه سوپ سبزیجات

روش تهیه سوپ سبزیجات خوش طعم

آموزش روش پخت سوپ سبزیجات را در این بخش از آشپزی مجله آرگا مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این مطلب آشپزی بتوانید سوپ سبزیجات خوش طعمی را در منزل بپزید. اگر شما به پخت انواع سوپ های مختلف علاقه مند هستید می توانید با مراجعه به بخش انواع آش و سوپ با روش پخت انواع سوپ ها آشنا شوید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *