در طرز تهیه سوپ اسفناج بهتر است که در انتخاب اسفناج ها به اندازه کافی دقت داشته باشید تا اسفناج هایی تازه با برگ های سبز و سالم را انتخاب نمایید و از خریدن اسفناج های زرد و پلاسیده خودداری کنید تا طعم سوپ شما خاص و خوشمزه شود.

سوپ جو و سوپ اسفناج و سوپ تره فرنگی از جمله سوپ های بسیار خوشمزه و خوش طعمی می باشند که شما همراهان عزیز و گرامی می توانید با پختن آن ها در مجالس و مهمانی های خود لحظاتی خوب و شاد را در کنار افرادی که دوستشان دارید سپری کنید.

طرز تهیه مرحله به مرحله سوپ اسفناج

مواد لازم

  • اسفناج: ۵۰۰ گرم
  • آرد: ۲ قاشق سوپخوری
  • کره: ۵۰گرم
  • شیر: نصف پیمانه
  • آب: نصف پیمانه
  • خامه: ۲۰ گرم
  • نمک و فلفل: به میزان کافی
  • پیاز سرخ شده: ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه سوپ اسفناج

برای پخت سوپ اسفناج ابتدا اسفناج را با نصف پیمانه آب روی حرارت گاز قرار می دهیم تا شروع به پختن نماید. پس از اینکه اسفناج پخته شد آن را داخل آبکش قرار می دهیم برای اینکه آب اسفناج کامل گرفته شود با دست و یا به کمک قاشق آن را کمی فشار می دهیم.

طز تهیه کامل سوپ اسفناج

سپس آرد را درون ماهی تابه ای می ریزیم و آن را تا جایی تفت می دهیم که بوی نامطبوع و طعم خام آن از بین رود.

سوپ اسفناج خوشمزه ومقوی

شیر را به آرامی به آرد اضافه می کنیم و همزمان شروع به هم زدن می نماییم. این کار را تا زمانی ادامه می دهیم که شیر به جوش بیاید.

مجموعه عکس های تهیه سوپ اسفناج

کره را روی حرارت قرار می دهیم تا شروع به ذوب شدن کند و سپس اسفناج را به آن اضافه کرده تا خوب سرخ شود.

طرز تهیه سوپ اسفناج بسیار خوشمزه و مقوی

در این حین می توانیم نمک، فلفل و ۲ قاشق پیاز داغی را که از قبل آماده نموده ایم را به آن اضافه کنیم. در پایان کار نیز مخلوط بدست آمده شیر و آرد را به آن اضافه می نماییم و شروع به هم زدن می کنیم سپس روی آن را با خامه و یا همان برگ های اسفناج تزئین می نماییم.

مراحل کامل تهیه سوپ اسفناج

در طرز تهیه سوپ اسفناج می توانید برای تزئین آن از جوز هندی رنده شده و یا خامه استفاده کرد. امیدواریم که روش پخت این نوع سوپ مورد توجه شما مخاطبان عزیز قرار گرفته باشد. همچنین می توانید از این نوع سوپ برای وعده غذایی کامل و یا پیش غذا استفاده نمایید. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با دستور پخت انواع سوپ های دیگر می توانید به بخش انواع آش و سوپ مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *