خیلی از ما وقتی که قراره یک مهمونی بپا کنیم و بخوایم از تنوع خوبی توی غذا و حتی دسر هامون برای پذیرایی داشته باشیم دنبال گزینه هایی هستیم که بی دردسر تر باشن و اینکه در ظرفی که اون رو تهیه کردیم سرو بشن.به همین دلیل در تهیه دسر ها هم بهتر هست انتخابمون دسر های لیوانی که به صورت تکنفره سرو میشن باشه و یا دسر هایی که در حجم بیشتر و ظرف های بزرگتر تهیه میشن. امروز هم تصمیم گرفتم با طرز تهیه دسری که از ترکیب کارامل و کادایف و فیلینگ پنیری تهیه میشه در خدمتتون باشم.

دسر کارامل کادایف

دسر کارامل کادایف

مواد لازم برای تهیه دسر کارامل کادایف

  • کره ۵۰ گرم
  • کرم کارامل ۱ بسته
  • کادایف ۱۰۰ گرم
  • شیر ۲ پیمانه + ۱/۴ پیمانه
  • شکر ۱/۴ پیمانه
  • بیسکوئیت بتی پور به میزان لازم
  • خامه فرم گرفته ۱ پیمانه
  • پنیر خامه ای بدون نمک ۱/۲ پیمانه

مراحل تهیه دسر کارمل کادایف

همونطور که در مواد مورد نیاز دیدم ما برای تهیه این دسر به کادایف یا رشته شعریه نیاز داریم. برای تهیه کادایف به فروشگاه های معتبر لوازم قنادی مراجعه کنین. معمولاً برای استفاده از کادایف و گرفتن بوی خامیش باید اون رو همراه با کره یا روغن تفت داد.

رشته کادایف

رشته کادایف

رشته های کادایف رو با دستمو و فشار کمی خرد می کنیم و داخل یک تابه که بهتره دیواره دار باشه تا موقع تفت دادن کادایف های خرد شده از اون بیرون نریزن میریزیم و کره رو بهش اضافه می کنیم و با حرارت ملایم تفتشون میدیم تا بوی خامیش گرفته بشه و رنگش هم تغییر پیدا کنه و خوش رنگ و طلایی بشه.

اضافه کرده کره و تفت دادن کادایف روی حرارت ملایم

اضافه کرده کره و تفت دادن کادایف روی حرارت ملایم

کادایف خرد شده رو مرتب هم می زنیم تا نسوزه و بد رنگ نشه. وقتی کادایف رو به خوبی تفت دادیم زیر شعله رو خاموش می کنیم و اجازه میدیم تا خنک بشه.

تفت دادن کادایف و تغییر رنگ رشته ها

تفت دادن کادایف و تغییر رنگ رشته ها

تو این فاصله ۲ پیمونه شیری رو که داشتیم، داخل یک شیر جوش میریزیم و یک بسته کرم کارامل رو بهش اضافه میکنیم. من چون دسر ها رو خیلی شیرین نمیپسندم شکر رو به صورت مازاد اضافه نمیکنم ولی اگر شما شیرین تر دوست دارین مقداری شکر در حدی که دوست دارین به شیر و کرم کارمل اضافه کنین. کرم کارامل و شیر و احیاناً شکر رو با قاشق مخلوط می کنیم و بعد روی شعله ملایم قرار میدیم و شروع به همزدن می کنیم تا شیر به جوش بیاد. حالا ۱ دقیقه صبر می کنیم تا شیر بجوشه و بعد شعله رو خاموش می کنیم.

ریختن پودر کرم کارامل داخل سیر سرد

ریختن پودر کرم کارامل داخل شیر سرد

اجازه میدیم تا کرم کارامل هم به دمای محیط برسه و بعد اون رو به کادایف های تفت داده شده اضافه می کنیم. کرم کارمل و کادایف ها رو با هم مخلوط می کنیم و بعد داخل ظرف مورد نظر که قراره باهاش دسر رو سرو کنیم میریزم و به صورت یکنواخت پخشش می کنیم.

اضافه کردن کرم کارامل حل شده روی کادایف تفت داده شده

اضافه کردن کرم کارامل حل شده روی کادایف تفت داده شده

۱/۴ شیر باقی مونده رو توی یک کاسه کوچیک میریزیم و بعد بیسکوئیت ها رو یکی یکی داخل شیر می زنیم و به شیر آغشتشون می کنیم.

مرطوب کردن بیسکوئیت ها با شیر

مرطوب کردن بیسکوئیت ها با شیر

سپس اون ها یکی یکی روی مخلوط کرم کارامل و کادایف قرار میدیم به صورتی که روی کراست رو بپوشونه.

چیدن بیسکوئیت های مرطوب شده روی کادایف کاراملی

چیدن بیسکوئیت های مرطوب شده روی کادایف کاراملی

پنیر خامه ای رو داخل یک ظرف میریزیم و با همزن برقی اون رو میزنیم تا به صورت نرم و کرمی دربیاد و بعد خامه فرم گرفته رو بهش اضافه میکنیم.

اضافه کردن خامه فرم گرفته به پنیر خامه ای

اضافه کردن خامه فرم گرفته به پنیر خامه ای

خامه فرم گرفته و پنیر رو هم با کمک لیسک با هم کاملاً فولد میکنیم تا یکدست بشن و بعد مخلوط کرم چیز رو روی لایه بیسکوئیتی میریزیم و با پشت قاشق و با کمک یک پالت سطحش رو صاف می کنیم. میتونیم مخلوط رو داخل یک قیف بریزیم و به صورت ساده و یا با ماسوره روی سطح بیسکوئیت ها پایپ کنیم.

ریختن کرم پنیری روی بیسکوئیت ها

ریختن کرم پنیری روی بیسکوئیت ها

حالا دسر رو داخل یخچال قرار میدیم و ۳ تا ۴ ساعت اجازه استراحت میدیم تا دسر خنک بشه و مزه ها توی هم ادغام بشن. بعد از خنک شدن می تونیم با کارمل آماده که معمولاً توی بسته های کرم کارامل هست و یا شکلات بن ماری شده روی دسر رو تزئین کنیم.

ریختن کارامل با سس شکلاتی روی دسر سرد شده

ریختن کارامل با سس شکلاتی روی دسر سرد شده

ناکید میکنم تا شما مثل من قبل از خنک شدن دسر تزئینش نکنین تا گرم بودن دسر باعث نشه تا تزئینتون شکلش رو از دست بده و زختتون رو به باد بده 🙂 ! حالا دسر آماده سرو کردن هست. با استفاده از چاقوی تز اون رو برش بدین و از لذت ببرین.

دسر کارامل کادایف

دسر کارامل کادایف

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *