خورش به خوشمزه و لذیذ است و این خورش به دلیل وجود به جزء خورش های پرخاصیت محسوب می شود. برای طرز تهیه خورش به بهتر است از به با رنگ زرد روشن استفاده کنید. روش پخت خورش به در منزل به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید این نوع خورش خوشمزه و پرخاصیت را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار دهید.

خورش های ایرانی انواع متفاوتی دارند و از بی نظیر ترین و پرطرفدارترین خورش های ایرانی می توان به خورش قورمه سبزی و خورش به آلو و خورش قیمه اشاره کرد. خورش به از خوش طعم ترین و رسمی ترین غذاهای پاییزی می باشد و در تهیه این خورش خوشمزه می توانید از به و آلو استفاده کنید که وجود این مواد غذایی باعث می شوند که خورش به طعم خوشایندی بگیرد.
طرز تهیه خورش به + نکات طلایی

مواد لازم

به متوسط : ۲ عدد
گوشت خورشی : ۳۵۰ گرم
پیاز متوسط : ۱ عدد
آلو بخارا : ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق سوپ خوری
شکر : ۱ قاشق سوپ خوری
زرچوبه : ۱ قاشق چای خوری
زعفران ساییده شده : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه خورش به

در مرحله اول طرز تهیه خورش به ابتدا به ها را به خوبی بشویید و بعد از گرفتن پوست به آن ها را صورت هلالی برش دهید.

برش دادن به

سپس در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و به های برش زده شده را در درون روغن تفت دهید بعد از اینکه رنگ به ها تغییر پیدا کرد و به ها نرم شدند تابه را از روی گاز بردارید. توجه داشته باشید که می توانید به را با پوست نیز تفت دهید.

تفت دادن به در درون روغن

در مرحله بعدی روش تهیه خورش به آلو ها را بشویید و آن ها را به مدت ۱۲۰ دقیقه در درون مقداری آب خیس کنید.

خیساندن آلو بخارا در درون آب

سپس پیاز ها را خرد کنید و در درون قابلمه ای مناسب پیاز ها را سرخ کنید و بعد از اینکه پیاز ها مقداری تفت خوردند زردچوبه را به آن ها را اضافه کنید. سپس بعد از سرخ شدن پیاز تکه های گوشت را نیز به آن ها اضافه کنید، و بعد از اینکه گوشت به خوبی تفت خورد زعفران ساییده شده را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید.

برش دادن گوشت

تفت دادن گوشت در روغن و پیاز

در مرحله بعدی طرز تهیه خورش به مقداری آب جوشیده به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و سپس درب قابلمه را بگذارید و حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا گوشت به خوبی پخته شود سپس بعد از ۶۰ گذشت دقیقه آلوهای خیس خورده را به خورش اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت به خوبی پخته شد به های سرخ شده را به همراه شکر به خورش اضافه کنید. سپس در درون تابه کوچکی رب را تفت دهید و بعد از اینکه بوی خامی رب از بین رفت آن را به خورش اضافه کنید.

اضافه کردن رب به خورش به

سپس شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا قابلمه خورش به مدت ۱۵ دقیقه دیگر بر روی حرارات گاز باقی بماند تا به خوبی جا بیفتد.

خورش به آماده

خورش به خوشمزه و لذیذ

نکات طلایی برای پخت بهتر خورش به

۱٫ می توانید میزان آلو را بنا بر ذائقه خود و افراد خانواده تان کم و زیاد کنید.
۲٫ در طرز تهیه خورش به بهتر است آلو ها را به گوشت اضافه کنید تا به همراه گوشت پخته شوند زیرا آلوها طعم خوشایندی را به گوشت می دهند همچنین می توانید آلوها را نیز به صورت جداگانه در درون قابلمه کوچکی بپزید.
۳٫ میزان شکر در این خورش بستگی به ذائقه شما دارد اگر به های مورد استفاده در خورش ترش هستند می توانید میزان شکر را افزایش دهید.
۴٫ خورش به نباید له شود و در پایان پخت باید خورش مقداری آب داشته باشد. اگر در انتهای پخت خورش آب آن کافی نبود می توانید در پایان پخت مقداری آب جوشیده به خورش اضافه کنید و سپس اجازه دهید تا خورش به مدت چند دقیقه دیگر بر روی حرارت گاز باقی بماند.
۵٫ اگر طعم خورش در پایان پخت شیرین بود می توانید مقداری آبلیمو تازه به آن اضافه کنید.
۶٫ در صورت تمایل می توانید در تهیه این خورش از لپه استفاده کنید.

خورش به خوش طعم

بعد از اتمام مراحل طرز تهیه خورش به و آماده شدن آن، می توانید آن را به همراه برنج میل کنید و از طعم و عطر بی نظیر این خورش نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دستور پخت خورش های مختلف به بخش انواع خورشت مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *