بامیه از میوه هایی هست که در تابستان به ثمر میرسه و بیشتر در جنوب کشور وجود داره و استفاده میشه. اما از اونجایی که بسیار خوشمزه و لذیذ هست خورشتش رو در بیشتر استان ها تهیه میکنن. بامیه طبع سردی داره و از همین جهت برای استفاده در فصل تابستان بسیار مناسبه. در این مطلب طرز تهیه خورشت بامیه با گوشت رو با آموزش مرحله به مرحله براتون میذارم.

خورشت بامیه با گوشت

خورشت بامیه با گوشت

مواد لازم برای تهیه خورشت بامیه

  • بامیه دو پیمانه
  • گوشت خورشتی گوسفند ۲۰۰ گرم
  • پیاز دو عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی سه قاشق غذا خوری
  • آب لیمو به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • آب سه پیمانه
  • یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
  • کمی چوب دارچین
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه خورشت بامیه

قبل از هر کاری بامیه هارو بشویید و دمشون رو کوتاه کنین. فقط مراقب باشد که اونقد کوتاه نشه که سوراخ یا برشی در بامیه به وجود بیاد چرا که در این صورت لعاب بامیه بیرون میزنه و خورشتتون لزج میشه. پیازهارو خرد کنین و در مقداری روغن با زردچوبه تفت بدین، کمی که سبک شد گوشتهارو اضافه کنین و تفت بدین تا رنگ گوشت کاملا تغییر کنه و بعد آب رو اضافه کنین و فرصت بدین تا روی شعله ملایم بپزه.

تفت دادن گوشت

تفت دادن گوشت

بعد از اینکه گوشت ها تقریبا پخت، رب رو در مقداری روغن تفت میدیم و بعد هم بامیه ها رو اضافه میکنیم تا کاملا تفت بخورن همراه رب.

بامیه رو با رب تفت میدیم

بامیه رو با رب تفت میدیم

مخلوط رب و بامیه رو به گوشت در حال پخت اضافه میکنیم و حرارت رو کاملا ملایم میکنیم. اگه حرارت ملایم باشه دیگه آب احتیاج نداره. نمک و فلفلش رو اندازه میکنیم و یکی دو عدد چوب دارچین و یه قاشق زعفران رو هم به خورشت اضافه میکنیم به همراه کمی آبلیمو اجازه میدیم خورشت روی حرارت ملایم جا بیوفته.

رب و بامیه تفت داده رو به گوشت پخته اضافه میکنیم

رب و بامیه تفت داده رو به گوشت پخته اضافه میکنیم

طرز تهیه خورشت بامیه

طرز تهیه خورشت بامیه

نکته برای بهتر جا افتادن و خوشمزه تر شدن خورشت بامیه

برای جا افتادن این خورشت باید صبور باشین و بگذارید روی حرارت ملایم آرام جا بیفته. همچنین این خورشت رو نباید هم بزنین چرا که بامیه ها بسیار حساس هستن و باعث لزج شدن خورشت میشن. نکته دیگه هم این که اگر برای گوشت این خورشت از ماهیچه گوسفند استفاده بشه فوق العاده میشه. در بعضی موارد هم این خورشت رو با لپه درست میکنن. به جای گوشت گوساله یا گوسفند هم میشه از مرغ استفاده کرد.

خورشت بامیه

خورشت بامیه

این غذا بسیار خوشرنگ هست و با برنج سرو میشه. برای تزیینش هم میتونین از سیب زمینی سرخ کرده و برشهای لیمو ترش استفاده کنین. حتما امتحان کنین و تجربیاتتون رو به ما هم بگید.

خورشت بامیه

خورشت بامیه

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *