قبلا در مورد دسر تیرامیسو مفصل صحبت کرده بودیم و تمامی نکاتش رو سعی کردم در یک مطلب بیان کنم. موضوع اینه که تیرامیسو تنها با اون طعم عمومی تهیه نمیشه و میشه تنوع هایی هم در طعمش ایجاد کرد. در این مطلب طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی رو قرار میدم که از نظر خودم طعم دلچسب تری نسبت به تیرامیسوی قهوه داره. این تیرامیسو هم به همون روش تهیه میشه و تنها به جای پودر قهوه و کاکائو از توت فرنگی استفاده میکنیم.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

  • توت فرنگی خرد شده ۳ پیمانه
  • آب یک لیمو ترش تازه
  • شکر ۳ قاشق غذاخوری
  • خامه قنادی یا همون خامه زده شده ۳ پیمانه
  • وانیل ۲ قاشق چایخوری
  • پنیر ماسکار پونه ۲۰۰ گرم
  • بیسکوییت لیدی فینگر ۱۴ عدد
توت فرنگی

توت فرنگی

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها رو به همراه شکر و آب لیموی تازه مخلوط میکنیم و کناری میگذاریم تا به خورد هم برن. در ظرف دیگه ای خامه فرم گرفته رو به پنیر ماسکارپونه و وانیل به همزن کاملا مخلوط میکنیم.

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی

میتونید قبل از شروع کار، کف ظرفتون رو سلیفون قرار بدید تا بعد از آماده شدن بتونید به راحتی از قالب خارج کنید و برش بزنید. البته این کار دلخواه هست. کف ظرفتون رو ابتدا ۱/۳ مقدار خامه و ماسکارپونه رو بخش کنید و با پشت قاشق کاملا صافش کنید. حالا ۷ تا از لیدی فینگر ها رو ردیف بچینید و روش نصفی از ترکیب شکر و توت فرنگی رو که حالا کمی آب انداخته بریزید و کاملا پخش کنید.

مراحل تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

مراحل تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

مجددا ۱/۳ از خامه رو بریزید و ادامه لیدی فینگر ها و بقیه توت فرنگی ها. در آخر هم ۱/۳ آخر خامه و ماسکارپونه رو کاملا روی کار پخش کنید تا کاملا سطح رو بپوشونه.

تیرامیسو توت فرنگی

تیرامیسو توت فرنگی

روی کار رو هم سلیفون بکشید و در یخچال بذارید تا برای ۲۴ ساعت استراحت کنه و خودش رو بگیره کاملا. بعد هم به آرومی از قالب خارج کنید و برش های تک نفره بزنید و در کنار عزیزانتون نوش جان کنید.

طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *