ترشی خیار به صورت های متنوعی قابل تهیه می باشد که از جمله پرطرفدارترین آن ها خیار شور می باشد. در تهیه هر نوع از ترشی خیار ، میزان شوری آب،نمک باید اندازه باشد. معمولا برای حفظ ارزش غذایی ترشی و موادی که در آن استفاده می شود، بهتر است از روش تخمیر سنتی استفاده شود و از حرارت دادن خودداری گردد. در ادامه با طرز تهیه ترشی خیار همراه شما هستیم.

روش تهیه ترشی خیار

ترشی خیار به سادگی با همان موادی که برای خیار شور مود استفاده قرار می گیرد، قابل تهیه است. معمولا مواد اصلی ترشی را آب، نمک، سرکه، فلفل سبز تند، سیر و شوید ( معمولا به صورت شاخه ای که تخم هایش را نیز دارا می باشد)، در بر می گیرند. در دستور تهیه ترشی بهتر است از سرکه سفید که مواد افزودنی دیگری ندارد و سالم تر می باشد، استفاده گردد. این دستور درست کردن ترشی خیار به اندازه یک ظرف شیشه ای یک لیتری می باشد.

طرز تهیه ترشی خیار

مواد لازم:

  • خیار: هشت عدد ( بهتر است از خیار های بوته ای که طعم آن ها بهتر است استفاده گردد)
  • نمک ترشی یا نمک دریا: به میزان کافی
  • سرکه سفید: دو سوم فنجان
  • سیر: چهار حبه
  • فلفل تند: دو عدد
  • شوید:به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی خیار:

روش درست کردن ترشی خیار

ابتدا خیار ها را شسته بگذارید خشک شوند. سپس به صورت حلقه ای خرد نمایید. حالا خیارها را درون ظرف شیشه ای بریزید و سیر پوست گرفته شده، فلفل تند( می تواید فلفل ها را خرد نمایید یا درسته درون ترشی قرار دهید) و شوید را لابه لای آن ها قرار دهید. مواد باید به صورت کامل، شیشه را پر نمایند و شیشه فضای خالی خیلی کمی داشته باشد. در مرحله پایانی طرز تهیه ترشی خیار, سرکه سفید را درون آن بریزبد و با مقدار کافی آب نمک روی آن را پر نمایید. ترشی را به مدت سه هفته در یخچال یا در جای خنکی نگه دارید .( درب آن را کاملا بسته نگه دارید). طرز تهیه ترشی خیار

می توانید از تخم شوید، کرفس و کلم نیز در تهیه ترشی خیار استفاده نمایید. این ترشی متفاوت و خوشمزه می تواند چاشنی مناسبی برای انواع غذاهای ایرانی باشد. برای آشنایی با طرز تهیه انواع ترشی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *