ترشی انبه از خوشمزه ترین انواع ترشی ها است که شما می توانید این نوع ترشی ها را با غذاهای گوشتی و پلو ها میل کنید. در طرز تهیه ترشی انبه با روغن زیتون از انبه و هویج و روغن زیتون و تخم گشنیز و فلفل قرمز و سیر و رب گوجه فرنگی و نمک و سرکه و سیاه دانه استفاده می شود.

ترشی زیتون و ترشی انبه مخلوط با روغن زیتون و ترشی انبه از انواع ترشی های خوش طعمی است که بهتر است کدبانوهای علاقه مند به تهیه ترشی های مختلف از تهیه این ترشی های خوشمزه و متفاوت غافل نشوند.

ترشی هویج و انبه با روغن زیتون

مواد لازم

  • انبه کال خرد شده و پوست گرفته شده : یک کیلوگرم
  • هویج خرد شده و پوست گرفته شده : یک کیلوگرم
  • تخم گشنیز نیم کوب و بو داده شده : سه قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون اسپانیایی بی بو : ۱٫۵ لیوان
  • فلفل قرمز هندی پرکی : دو قاشق غذاخوری
  • سیر رنده شده : یک قاشق غذاخوری ( از ۸ حبه سیر نگینی خرد شده نیز می توانید استفاده کنید)‌
  • سیاه دانه : دو قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
  • سرکه : به میزان لازم
  • نمک : دو استکان

طرز تهیه ترشی انبه با روغن زیتون

هویج و انبه خرد شده را در ظرف های جداگانه بریزید و روی هر کدام از آن ها یک استکان نمک و مقداری زردچوبه بپاشید سپس ظرف های حاوی هویج و انبه را به مدت ۶ ساعت در مکانی مناسب قرار دهید تا آب آن ها گرفته شده است. بعد از مدت زمان ذکر شده روغن زیتون را درون قابلمه ای بزرگ بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن زیتون داغ شود سپس فلفل قرمز و تخم گشنیز و ادویه ترشی و سیر و سیاه دانه و رب گوجه فرنگی را به روغن زیتون اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید توجه داشته باشید که قابلمه را باید روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید.

ترشی انبه خوشمزه

در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی انبه و هویج با روغن زیتون بعد از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد هویج را به رب اضافه کنید و مخلوط رب و هویج را هم بزنید و بعد از گذشت دو دقیقه انبه را به رب بیفزایید و همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

تفت دادن انبه و هویج
سپس دو لیوان سرکه به مخلوط انبه و هویج بیفزایید و بعد از اینکه سرکه به دمای جوش رسید مخلوط مواد را هم بزنید و زیر شعله گاز را خاموش کنید.

ترشی انبه مخلوط با روغن زیتون

بعد از سرد شدن ترشی آن را به بطری شیشه ای منتقل کنید توجه داشته باشید که سرکه روی این ترشی را نمی پوشاند و می توانید مقداری سرکه به آن بیفزایید. ترشی انبه با روغن زیتون غلیظ است و نیازی به سرکه بیشتری ندارد و باید در حدی سرکه داشته باشید که وقتی روغن زیتون از سرکه جدا شد روغن زیتون روی ترشی را بپوشاند.

طرز تهیه ترشی انبه با روغن زیتون

نکاتی برای تهیه ترشی انبه

۱٫ ترشی انبه با روغن زیتون را می توانید همان موقع مصرف کنید ولی بهتر است ترشی را به مدت سه روز در مکانی مناسب قرار دهید.
۲٫ بهتر است برای تهیه ترشی مخلوط با روغن زیتون از فلفل قرمز هندی پرکی استفاده کنید که این نوع فلفل قرمز عطر و طعم بهتری به ترشی می دهد.

ترشی انبه خوشمزه با روغن زیتون

در این مطلب طرز تهیه ترشی انبه با روغن زیتون را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم از تهیه این ترشی در منزل نهایت لذت را ببرید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع ترشی کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *