تهیه کمپوت برای ماندگاری بیشتر میوه ها و استفاده از آن ها در فصولی که میوه تازه مورد نظر یافت نمی شود بسیار با ارزش می باشد از طرفی کمپوت برای کودکان بسیار جذاب و برای افراد بیمار نیز مورد استفاده می باشد. در این مطلب با طرز تهیه کمپوت آلبالو همراه ما باشید.

طرز تهیه کمپوت آلبالو

طرز تهیه کمپوت برای تمامی میوه ها مشابه است و معمولا با دو روش صورت می گیرد. اولین نکته ای که برای تهیه کمپوت آلبالو باید به آن توجه داشته باشید این است که از میوه های له شده و دارای زدگی استفاده نکنید. دومین نکته در طرز تهیه کمپوت این است که میزان پخت میوه در دو روش، بستگی به نوع میوه می تواند، کم یا زیادتر شود. مثلا کمپوت سیب و کمپوت گلابی نسبت به کمپوت آلبالو و گیلاس، زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند. در ادامه روش تهیه کمپوت آلبالو که مشابه طرز تهیه کمپوت گیلاس می باشد را با روشی که ماندگاری بیشتری دارد، ارائه میدهیم.

مواد لازم:

  • آلبالو: یک کیلو
  • شکر: نیم کیلو
  • آب: سه لیوان

طرز تهیه کمپوت آلبالو:

روش تهیه کمپوت با ماندگاری بیشتر

ابتدا دم آلبالوهای شسته شده را بگیرید و درون ظرف های شیشه ای در دار مورد نظر خود قرار دهید. سپس آب و شکر را مخلوط کرده، روی حرارت قرار دهید تا شکر در آب به خوبی حل شود. میزان شیرینی شربت را بسته به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید (با اضافه کردن آب و شکر). بعد از آماده شدن شربت، آن را از روی حرارت برداشته بگذارید سرد شود. سپس شربت را درون شیشه های محتوی آلبالو بریزید تا لب به لب شود و درب آن ها را ببندید.

طرز درست کردن کمپوت آلبالو

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت آلبالو, شیشه ها را درون قابلمه ای مناسب ( از لحاظ اندازه) قرار دهید و درون قابلمه آب شیر معمولی بریزید ( مقدار آب تا نزدیک در شیشه ها برسد، کافیست ). قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب آن به جوش آید، سپس وقت بگیرید، معمولا ۱۰ تا ۱۵دقیقه برای نرم شدن آلبالوی درون شیشه کافی می باشد. بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت برداشته، شیشه ها را از درون آن درآورید، بگذارید تا سرد شوند. در این مرحله کمپوت آماده است و می توانید آن را در دمای معمولی یا درون یخچال نگهداری نمایید.

روش درست کردن کمپوت آلبالو

امیدوارم با طریقه درست کردن کمپوت آلبالو به خوبی آشنا شده باشید. برای درست کردن انواع کمپوت های خوشمزه به قسمت انواع کمپوت بروید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *