انبه یکی از میوه هایی است که در مناطق گرم رشد می کند و می توانید با آن ترشی تهیه کنید. ترشی انبه دارای خواص بی شماری برای بدن است و به دفع سنگ کلیه کمک می کند و برای افراد بی اشتها این ترشی اشتها آور است. ترشی انبه با روش های متفاوتی تهیه می شود که در این مطلب بهترین روش طرز تهیه ترشی انبه به صورت لیته را مشاهده خواهید کرد.

در روش تهیه ترشی انبه می توانید از آبلیمو و دارچین و هل نیز استفاده نمایید که این مواد ترشی انبه را خوش طعم تر و خوشمزه تر می کنند. ترشی انبه مانند ترشی بادمجان شکم پر و ترشی مخلوط و … بسیار خوشمزه است و می توانید این ترشی را در کنار برخی از غذا ها میل کنید.

ترشی انبه با دستور تهیه ای آسان

مواد لازم

انبه درشت : ۲ عدد
نمک : به میزان لازم
تمبر هندی : ۱ بسته
تخم آسیاب شده گشنیز : ۲ قاشق غذاخوری
سرکه : ۱ پیمانه
سیاه دانه : ۲ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز : ۱ قاشق چای خوری
دارچین : ۱ قشاق چای خوری

طرز تهیه ترشی انبه

در مرحله اول طرز تهیه ترشی انبه ابتدا انبه ها را به خوبی بشویید و هسته آن ها را جدا کنید.

درآوردن هسته اینه ترشی خوشمزه انبه

سپس تمبر هندی را در درون سرکه به خوبی حل نمایید و مخلوط سرکه و تمبر هندی را از درون صافی عبور دهید.

مخلوط کردن سرکه و تمبر هندی

در مرحله بعدی تهیه ترشی انبه مخلوط سرکه و تمبر هندی را به همراه انبه ها در درون مخلوط کن بریزید بعد از این که این مواد با یکدیگر مخلوط شدند فلفل و سایه دانه و نمک و دارچین را به همراه تخم گشنیز آسیاب شده به مخلوط مواد ترشی انبه اضافه کنید و ترشی را در درون بطری شیشه ای مناسبی بریزید.

طرز تهیه ترشی انبه

بعد از این که ترشی را در درون بطری شیشه ای ریختید درب بطری را محکم ببندید و بطری را در درون یخچال قرار دهید این ترشی خوشمزه بلافاصله بعد از درست کردن قابل خوردن است ولی بهتر است که بعد از یک هفته آن را استفاده نمایید تا ترشی به اصطلاح جا بیفتد.
نوش جان

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *