گوشت بلدرچین خوشمزه و خوش طعم است و سرشار از امگا ۳ و ویتامین های a, b, c است بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را که خواص زیادی دارد در برنامه غذایی کودکان خود قرار دهید. طرز تهیه بلدرچین کباب شده را در این مطلب در اختیار شما کدبانو های ایرانی قرار داده ایم.

گوشت بلدرچین کباب شده مانند جوجه کباب و جوجه چینی و کباب کوبیده بسیار پرطرفدار است اگر می خواهید گوشت بلدرچین را کباب کنید باید قطعات این گوشت خوشمزه را با دقت زیاد تهیه کنید تا گوشت بلدرچین کباب شده نرم و خوش طعمی را طبخ کنید. در این بخش از آشپزی آرگا طرز پخت بلدرچین خوشمزه را ملاحظه خواهید کرد.

تزیین زیبا کباب بلدرچین برای مهمانی ها و مجالس

مواد لازم

گوشت بلدرچین : ۱ کیلو و ۲۰۰ گرم
آب لیمو ترش : ۲٫۵ گیمانه
روغن زیتون : ۱/۲ پیمانه
کرفس خرد شده : به میزان لازم
جعفری شاخه ای : به میزان لازم
پاپریکا : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
پیاز : ۳ عدد
زعفران : به میان لازم

طرز تهیه بلدرچین

ابتدا بلدرچین را تمیز کنید. و بعد از تمیز کردن بلدرچین ها آن ها را با ۳ لیوان آب و ۲ عدد پیاز خرد شده و ساقه کرفس و چند ساقه جعفری در قابلمه ای مناسب قرار دهید و نیم پز کنید. بعد از اینکه گوشت بلدرچین را نیم پز کردید با کمک کارد تیزی پوست آن را جدا کنید و سپس ناحیه های سینه و ران را هم از گوشت بلدرچین جدا کنید و بعد از جدا کردن این قسمت ها استخوان های سینه بلدرچین را بیرون آورید.

تمیز کردن بلدرچین تمیز کردن بلدرچین و طرز تهیه بلدرچین

در مرحله بعدی طرز تهیه بلدرچین روغن زیتون و آبلیمو و نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس برش های گوشت بلدرچین را در سس تهیه شده بخوابانید و بعد همانند جوجه کباب قطعه های بلدرچین را به سیخ بکشید و آن ها را بر روی حرارت ملایم کباب کنید. توجه داشته باشید که باید زمان طولانی تری را صرف کباب کردن گوشت بلدرچین کنید و حرارتی را که این گوشت بر روی آن کباب می شود باید ملایم باشد و هم چنین در هنگام کباب کردن برش های گوشت بلدرچین باید مرتب به آن ها سس روغن زیتون و آبلیمو را بزنید تا کباب بلدرچین کاملا پخته و به خوبی برشته شود.

تزیین کباب بلدرچبن

برای کباب کردن بلدرچین های جوان نیازی نیست که آن ها را نیم پز کنید می توانید آن ها را همانند جوجه کباب در سس بخوابانید و سپس کباب کنید.

کباب کردن بلدرچین طرز تهیه کباب بلدرچین

بعد از این که بلدرچین ها به خوبی کباب شدند می توانید آن ها را در درون دیس مناسبی قرار دهید و با کمک سبزیجات تازه این گوشت های کباب شده خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید می توانید برای تزیین بلدرچین کباب شده از روش های تزیین جوجه کباب نیز استفاده نمایید. امیدواریم از تهیه و پخت بلدرچین در منزل و میل کردن آن نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *