هوا حسابی گرم شده و نوشیدن یک نوشیدنی خنک و یا یک بستنی خوشمزه میتونه در یک بعد از ظهر تابستونی خیلی دلچسب باشه. مخصوصا برای بچه ها این میتونه بهترین اتفاق ممکن در روز باشه. و این در حالیه که در تمام مراحل تهیه بستنی مشارکت کردن و به سختی چند ساعت منظر یخ بستن اون شدن. در این مطلب طرز تهیه یک بستی خیلی ساده و خوشمزه رو قرار میدیم که همراه میوه ای به خوشمزگی توت فرنگی هست.

بستنی

بستنی

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی

دو فنجان توت فرنگی ورق شده

یک فنجان شکر

یک فنجان شیر

یک فنجان ماست خامه ای

یک قاشق غذاخوری اسطوخودوس (در اینجا تنها از غنچه های خشک شده این گیاه استفاده شده)

طرز تهیه بستنی یخی

طرز تهیه بستنی یخی

طرز تهیه بستی یخی توت فرنگی

همونطور که در مواد لازم هم هست در این بستنی از اسطوخودوس استفاده شده که خواص فوق العاده زیادی داره. همچنین عطر دلچسبی داره که مخصوصا در ترکیب با شیر و شکر و توت فرنگی میتونه عالی باشه.اسطوخودوس رو میتونید از عطاری ها تهیه کنید. البته این گیاه تلخه و نباید بیش از حد مورد استفاده قرار بگیره. البته نوعی اسطوخودوس شیرین هم هست که انگلیسیه و اگه پیدا کردید خیلی عالی میشه که از اون استفاده کنید.

برای شروع اسطوخودوس رو به همراه شیر و نصف فنجان شکر روی حرارت میذاریم تا شکر کاملا در شیر حل بشه. در همین حد کافیه و احتیاجی نیست که بیشتر حرارت ببینه. بعد زا روی حرارت بردارید و بذارید تا کاملا خنک بشه.

طرز تهیه بستنی یخی خوشمزه

طرز تهیه بستنی یخی خوشمزه

وقتی به دمای اتاق رسید ماست رو قاشق قاشق به ترکیب شیر و اسطوخودوس اضافه کنید و هم بزنید. بعد از چند دقیقه میبینید که شیر حالت دلمه شده پیدا کرده ولی اصلا جای نگرانی نیست. چون همین بافت باعث میشه که در نهایت بافت بستنی شما نرم باشه.

ماست

ماست

در ظرف دیگه ای توت فرنگی های خرد شده رو به همراه نصف فنجان شکر باقیمونده میذاریم روی حرارت ملایم تا به مدت ۱۰ دقیقه گرما ببینه و آب بندازه و کمی نیم پز بشه.

طرز تهیه شهد توت فرنگی

طرز تهیه شهد توت فرنگی

در نهایت شما باید دو فنجان کرم اسطوخودوس (ترکیب ماست و شیر و شکر و اسطوخودوس) و یک فنجان شهد توت فرنگی (ترکیب شکر و توت فرنگی حرارت دیده) داشته باشید.

برای انتقال مایع بستنی به قالب ابتدا کرم اسطوخودوس رو در قالب بریزید تا ۳/۲ قالب رو پر کنه. بعد به آرومی با یک قاشق کوچیک شهد توت فرنگی رو بهش اضافه کنید. نکته اینجاست که خیلی مواد رو با هم هم نزنید و یک تکان کچیک بدید تا توت فرنگی ها به انتهای قالب هم برسه. اگر هم دوست داشتید میتونید بر عکس عمل کنید و اول شهد رو بریزید و بعد کرم اسطوخودوس رو. بعد هم بذارید در فریزر تقریبا ۱۰ ساعت بمونه. بعد هم از قالب خارج کنید و نوش جان کنید. قالب بستنی رو میتونید به راحتی از لوازم قناد ها تهیه کنید.

بستنی توت فرنگی خوشمزه

بستنی توت فرنگی خوشمزه

قالب ها ظرفیت های متفاوتی دارن ولی به طور کلی این مقدار نهایتا برای یک تا دو بستنی هست و میتونید به مقدار مورد نیازتون تهیه کنید.

اگر قالب در دسترستون نبود لیوان های استیل و پلاستیکی هم گزینه های مناسبی برای تهیه بستنی های یخی ان.

بستنی یخی

بستنی یخی

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *