خورشت ها از غذاهای ایرانی هستند که معمولاً با برنج و کته نوش جان می شوند. خورش قورمه سبزی، خورش قیمه، خورش آلو … از خورشت های ایده آل ایرانیان محسوب می شود. در طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ, آلو و اسفناج از طعم دهنده های عالی و مواد اصلی به حساب می آیند.

مواد لازم

  • مرغ: نصف یک مرغ کامل
  • روغن: یک قاشق غذاخوری
  • آلو بخارا: به میزان لازم
  • آب: دو لیوان
  • سیر خرد شده: ۲ حبه
  • زردچوبه، نمک، فلفل و ادویه: به میزان لازم
  • پیاز: یک عدد
  • اسفناج: یک کیلوگرم

طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ

خورشت آلو اسفناج از خورشت های خوشمزه با خواص فراوان است که می توان با گوشت گوسفندی و مرغ تهیه کرد. برای شروع دستور تهیه آلو اسفناج با مرغ, ابتدا باید نصف مرغ را تهیه کنید و آن را بشویید. سپس به تکه های کوچک تقسیم کنید. تکه های مرغ را داخل آبکش بریزید. در قابلمه روغن بریزید و منتظر بمانید تا روغن داغ شود. پیازهای خرد شده را در روغن تفت دهید.

پیاز سرخ شده

بعد از طلایی شدن پیازهای خرد شده می توانید سیر را به آن اضافه کنید. بعد از تفت خوردن سیر و پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. بعد از تفت خوردن زردچوبه و ادویه، تکه های مرغ را بریزید و تفت دهید. حالا درب ظرف را قرار دهید و شعله اجاق گاز را کم کنید تا مرغ آب بیندازد. اسفناج را بشویید و اجازه دهید تا آب اسفناج کشیده شود. بعد از کشیده شدن آب اسفناج، اسفناج را خرد کنید.

افناج جهت تهیه خورش آلو اسفناجدر مرحله بعدی طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ, اسفناج های خرد شده را در ظرفی ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم پخته شود. وقتی آب اسفناج گرفته شد، اسفناج را به مرغ اضافه کنید. توجه داشته باشید برای پخت اسفناج هیچ آبی به آن اضافه نکنید. اسفناج آب می اندازد و تا تبخیر آب نیز پخته می شود.

خورشت آلو اسفناج با مرغ

در ادامه آلوها را به همراه دو لیوان آب به غذا اضافه کنید. اجازه دهید تا با شعله کم غذا بپزد و جا بیفتد. اگر تمایل داشته باشید برای چاشنی غذا می توانید از آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید.

از اینکه تا پایان مطلب دستور پخت آلو اسفناج با مرغ همراه ما بودید، سپاس گذاریم و امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و بتوانید از دستور تهیه نهایت استفاده را ببرید. شما عزیزان می توانید ما را با لینک انواع خورشت در مجله اینترنتی آرگا همراهی بفرمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *