فصل آلبالو که باشه، بعیده کسی آلبالو پلو بلد باشه و درست نکنه. این غذای لذیذ و خوش قیافه نه تنها پر از خاصیت هست، بلکه بسیار شیک و مجلسی هم هست و میتونید برای مهمانی های تابستانه درست کنید. البته میتونید آبالو ها رو هسته گرفته و آماده در فریزر نگهداری کنید و برای فصل های غیر تابستان هم این غذای خوشمزه رو تهیه کنید و لذت ببرید. قبلا مطلبی با عنوان طرز تهیه آلبالو پلو در سایت داشتیم. در این مطلب آموزش مرحله به مرحله این پلوی لذیذ رو قرار میدیم.

آلبالو پلو

آلبالو پلو

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو

  • برنج ۶ پیمانه پلوپز
  • آلبالو باهسته یک کیلوو نیم
  • گوشت چرخ کرده ٣٠٠ گرم
  • پیاز رنده شده یک عدد متوسط
  • زعفران بمیزان لازم
  • شکر ٨٠٠ گرم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه آلبالو پلو

برنج را پاک کرده و شسته و با مقداری نمک میخیسانیم. به مدت دو ساعت آلبالو ها را شسته و هسته گیری کنید. سپس شکر را لابه لای آلبالو ها پاشیده و بگذارید به مدت ده تا بیست دقیقه بعد از جوش آمدن بپزد. مراقب باشید که سر نرود. سپس بعد از پختن آلبالو را در صافی ریخته و شربت را کنار میگذاریم.

روش تهیه آلبالو پلو

روش تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو

در قابلمه ای مناسب آب ریخته وقتی جوش آمد برنج را درون قابلمه ریخته تا برنج خوب پخته و ری کند و بعد برنج را آبکش میکنیم.

گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز رنده شده و نمک ورز داده و کوفته ریزه درستمیکنیم و در مقداری روغن تفت میدهیم و کنار میگذاریم.

مراحل تهیه آلبالو پلو

مراحل تهیه آلبالو پلو

بعد از اینکه برنج را آبکش کردیم مقداری روغن کف ظرف ریخته و برای ته دیگش نان لواش میگذاریم. بعد مقداری برنج و یک لایه آلبالو و مقداری کوفته ریزه را لابه لای برنج میپاشیم تا برنج و مواد تمام شود.

ته دیگ آلبالو پلو

ته دیگ آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو

در ضمن مقداری هم لابه لای برنج زعفران آسیاب شده میپاشیم تا خوشرنگ شود و در آخر به اندازه یک تا دوملاقه از همون شربت آآلبالو روی کل برنج میریزیم. مقداری دو یا سه قاشق غذا خوری روغن هم روی برنج میریزیم و برنج را دم میگذاریم. فقط باید زیر برنج کم باشد تا ته دیگ آن بخاطر شیرینیش نسوزد.

آلبالو پلو

آلبالو پلو

بعد از دم کشیدن برنج آنرا در دیس کشیده در صورت تمایل مقداری روغن رو آلبالو پلو ریخته و نوش جان کنید. آلبالو پلو را با مرغ هم تهیه میکنند. تنها نکته مهم اینه که برنج آلبالو پلو نباید در آبکشی خیلی دون یا اینکه له باشد باید مغز پخت کمی دون باشد.

آلبالو پلو خوشمزه

آلبالو پلو خوشمزه

 

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *