معمولا خانوم های کدبانو نزدیک عید که میشه به دنبال ایده های جدید برای تزیینات سفره هفت سین و پذیرایی شون هستن. از یکی دو ماه قبل عید شیرینی های مختلف رو تست میکنن تا بتونن مناسبترینشون رو برای عید و پذیرایی در دید و بازدید هاشون استفاده کنن. در این مطلب یک پیشنهاد عالی برای همه کسایی داریم که دنبال یه شیرینی مناسب و شیک و خوشمزه برای عیدشون میگردن. با خمیر شیرینی ای که امروز آموزش میدیم میتونید مدل های خیلی زیادی از شیرینی رو درست کنید که انشاالله در مطالب آینده بیشتر توضیحش رو خواهیم داد.

شیرینی خوشمزه و ساده برای نوروز

امروز یه دستور خیلی معروف و آسون از شیرینی رو میذارم که معروف به بیسکوییت کره ای یا Butter Cookies هست و خیلی کاربردش زیاده و در واقع یک پایه برای شیرینی های ترد و بیسکوییته. خوبیش در اینه که احتیاج به حساسیت خیلی زیاد نداره و حتی برای اولین بار هم میتونه نتیجه عالی داشته باشه. خوبیش اینه که بعد از شکل دادن و پختن، فرمی که به شیرینی میدید هیچ تغییری نمیکنه و به همون شکل میمونه.

این شیرینی از اون جهت برای عید و سفره هفت سین عالیه که خشکه و آسون درست میشه و تا چندین روز تازگیش رو حفظ میکنه.

این خمیر پایه بیسکوییت ها و یا شیرینی های ترد و خشک هست و با اضافه کردن مواد دیگه مثل بکینگ پودر و رنگ های خوراکی و یا جایگزین کردن آرد ذرت بافت شرینی رو کمی تغییر میدن. البته تغییر مقدار کره و تخم مرغ هم در بافت شیرینی تاثیر داره.

شیرینی عید

شیرینی عید

مواد لازم برای تهیه شیرینی کره ای برای عید

  • کره ۱۳۰ گرم
  • پودر قند ۱۰۰ گرم
  • وانیل ۱ ق چ
  • آرد ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه بیسکوییت کره ای برای عید

کره رو از یک ربع قبل بذارید توی دمای محیط تا نرم بشه. تنها کافیه که نرم و قابل هم زدن شده باشه. بعد ۱ دقیقه ای با همزن بزنید تا یک دست بشه. بعد پودر قند رو الک کنید و اضافه کنید و اونقدر بزنید تا رنگش روشن (کرم رنگ) و بافتش کاملا یک دست بشه.

طرز تهیه شیرینی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی مخصوص عید

حالا تخم مرغ و وانیل رو با هم با چنگال میزنیم و به موادمون اضافه میکنیم و باز با همزن میزنیم تا کاملا یک دست و پفی بشه. بعد هم همزن رو میذاریم کنار و آرد رو الک میکنیم و کم کم به موادمون اضافه میکنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط میکنیم. کمی که سفت شد میتونید از دستتون برای مخلوط کردن استفاده کنید. دقت کنید که شلی و سفتی خمیر بستکی به قالبی داره که استفاده میکنید. مثلا اگر از قیف استفاده میکنید کمی شل تر باشه بهتره. در هر صورت اگر احتیاج بود میتونید آردش رو کم و زیاد کنید. این رو هم در نظر داشته بشید که آرد بیش از حد به خورد مواد ندید تا شیرینی خوشمزه تری داشته باشید.

شیرینی عید خوشمزه

شیرینی عید خوشمزه

بعد هم بذارید روی کاغذ روغنی و در فر از قبل گرم شده و وقتی روش کمی طلایی شد از فر خارجش کنید و بذارید سرد شه و بعد توی ظرف بچینید.

شیرینی نوروز

شیرینی نوروز

این شیرینی رو میتونید به همین راحتی درست کنید و با هر قالبی که میخواید فرمش بدید. باز در مطالب بعدی میگم که چه کاربرد هایی داره. اگر خمیرتون کمی سفت تره میتونید با قالب های شیرینی خشک که در بازار هست بهشون فرم بدید و برای تزیینشون از پودر پسته و بادوم استفاده کنید. برای رنگش هم میتونید کمی زعفران دم کرده غلیظ به مواد اضافه کنید.

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *