سوپ چربی‌سوز

 

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و اوج گرفتن مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، بیشتر افراد به فکر لاغری و کاهش وزن افتاده‌اند، با وجود اینکه چیزی تا ایام نوروز نمانده است، اما در همین مدت زمان اندک هم می‌توان اقدماتی برای کاهش وزن و سایز انجام داد. امروز در آشپزخانه سیماکوک قصد داریم طرز تهیه نوعی سوپ چربی‌سوز را به شما آموزش دهیم که ماده اصلی تشکیل دهنده آن کلم است.

 

سوپ جربی‌سوز

تهیه سوپ چربی‌سوز کلم بسیار راحت است و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. در منابع بسیاری دیده شده است که این سوپ را به عنوان یک رژیم غذایی هفت روزه پیشنهاد می‌کنند. این سوپ همچنین به عنوان یک برنامه غذایی سم‌زدا برای افرادی که باید در مدت زمان اندکی وزن کم کنند، توصیه شده است. اما از آنجایی کاهش وزن سریع، بدن شما را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد، بهتر است از این سوپ به عنوان یک چربی‌سوز در کنار برنامه رژیم غذایی استانداردتان استفاده کنید. بیشتر سبزیجات موجود در این سوپ خاصیت چربی‌سوزی دارند، به همین دلیل بعد از یک تا دو هفته استفاده روزانه از سوپ چربی‌سوز به عنوان مکمل غذایی، می‌توانید شاهد یک کاهش سایز اساسی باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ چربی‌سوز کلم

سوپ چربی‌سوز

برگ کلم: یک کاسه پر
هویج خرد‌شده: یک کاسه
ساقۀ کرفس خرد‌شده: یک کاسه
پیاز: دو عدد درشت
فلفل دلمه‌ای: یک عدد متوسط
سیر تازه رنده‌شده: یک قاشق غذاخوری
گوجه‌فرنگی خرد‌شده: یک کاسه
روغن زیتون: نصف پیمانه
عصارۀ مرغ: چهار لیوان

 

نکتۀ مهمی که در تهیه این سوپ مفید وجود دارد، استفاده از سبزیجات تازه است. به‌هیچ‌عنوان سبزیجاتی را که از قبل درون یخچال یا فریزر گذاشته‌اید، برای این سوپ مورد استفاده قرار ندهید.

سبزیجات تازه را مطابق ویدئو به اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید. یک قابلمه بردارید و در آن مقداری روغن زیتون بریزید. هویج، پیاز، فلفل دلمه‌ای و کرفس را به طور همزمان درون قابلمه ریخته و در روغن تفت دهید. در مرحلۀ بعد سیر تازه رنده‌شده را اضافه کنید و مجدداً برای چند دقیقه تفت دهید. وقتی مواد به اندازۀ کافی تفت داده شدند، به اندازه چهار لیوان از عصاره مرغ یا عصاره سبزیجاتی که از قبل آماده کرده‌اید را به سبزیجاتتان اضافه کنید. در مرحلۀ بعد برگ کلم را به مواد در حال جوش اضافه کنید. حالا وقت اضافه‌کردن گوجه است. مقداری گوجۀ خرد‌شده را به همراه مقداری آب گوجۀ غلیظ‌شده به سوپ چربی‌سوز اضافه کنید. سعی کنید حتی‌الامکان از رب گوجه استفاده نکنید تا سوپ شما طبیعی‌تر باشد. در مرحلۀ آخر مقداری فلفل سیاه و قرمز اضافه کنید. دقت کنید که میزان نمک این سوپ نیاید زیاد باشد. بعد از حدود سی دقیقه سوپ شما حاضر است. اگر مایل باشید می‌توانید آن را درون دستگاه میکسر ریخته و له کنید.

شما مجاز هستید که از این سوپ به هر مقداری که می‌خواهید در طول روز مصرف کنید. در دستور تهیه این سوپ ذکر شده است که مصرف هرچه بیشتر این سوپ باعث چربی سوزی بیشتر می‌شود.

امیدواریم که با مصرف این سوپ در کنار یک رژیم غذایی متعادل بتوانید هرچه سریع‌تر به نتیجۀ مطلوبتان برسید. اگر قبلاً تجربۀ رژیم هفت روزه با سوپ کلم چربی‌سوز را داشته‌اید لطفا آن را با اهالی سیماکوک به اشتراک بگذارید

منبع: divascancook

 

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *