برای پخت ماکارونی از انواع مواد غذایی مختلف نظیر گوشت قرمز و گوشت مرغ و قارچ و سویا و انواع سبزیجات و … استفاده می شود که ماکارونی با قارچ یکی از خوشمزه ترین انواع ماکارونی است؛ در طرز تهیه ماکارونی با قارچ از ماکارونی و گوجه فرنگی و قارچ و رب و پیاز و فلفل و نمک و فلفل دلمه ای استفاده می شود.

ماکارونی با سویا و ماکارونی با قارچ و ماکارونی با مرغ از انواع غذاهای فرنگی پرطرفدار و محبوب هستند و شما می توانید از قارچ و سویا و مرغ برای تهیه مایه ماکارونی استفاده کنید و غذایی خوشمزه و خوش طعمی را برای وعده شام و یا نهار بپزید.

طرز تهیه ماکارونی با قارچ خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

  • گوجه فرنگی : ۱۲۵ گرم
  • ماکارونی : ۱ بسته
  • قارچ : ۲۵۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی : دو قاشق سوپخوری
  • پیاز : ۱ عدد
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • فلفل دلمه ای خرد شده : ۱ پیمانه

طرز تهیه ماکارونی با قارچ در منزل

برای پخت ماکارونی با قارچ ابتدا قارچ ها را تمیز کنید و آن ها را خرد کنید.

خرد کردن قارچ

سپس فلفل دلمه ای و پیاز را هم در اندازه دلخواه خود خرد کنید.

پیاز خرد شده خرد کردن فلفل دلمه ای

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و قارچ های خرد شده را به روغن اضافه کنید تا سرخ شوند.

سرخ کردن قارچ

سپس پیاز و فلفل دلمه ای را هم سرخ کنید و بعد از سرخ شدن مواد رب گوجه فرنگی را به آن ها اضافه کنید و مواد ماکارونی را با رب به خوبی مخلوط کنید سپس گوجه فرنکی های خرد شده و پوست کنده شده را به مایه ماکارونی بیفزایید و نمک و فلفل را هم به مخلوط اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

مایه ماکارونی با قارچ

زیر شعله گاز را کم کنید تا مایه ماکارونی به خوبی پخته شود.

روش تهیه مواد ماکارونی
در مرحله بعدی طرز تهیه ماکارونی با قارچ درون قابلمه ای مناسب مقداری آب و ۱ قاشق روغن و ۲ قاشق نمک بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس ماکارونی ها را درون آب در حال جوش بریزید و به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا ماکارونی درون آب پخته و نرم شوند.

ریختن ماکارونی در آب جوش

بعد از مدت زمان ذکر شده ماکارونی را درون آبکش بریزید و در کف قابلمه در صورت تمایل ته دیگ سیب زمینی بگذارید سپس مایه آماده شده را به ماکارونی آبکش شده بیفزایید و هم بزنید و مخلوط ماکارونی را درون قابلمه بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ماکارونی را برای سرو در ظرف مناسبی بکشید سپس ماکارونی را در صورت تمایل با روش های تزیین ماکارونی به زیبایی تزیین کنید.

دستور پخت ماکارونی با قارچ

با طرز تهیه ماکارونی با قارچ در این مطلب آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای خوشمزه و لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید؛ برای مشاهده آموزش پخت ماکارونی با روش های مختلف می توانید به بخش انواع ماکارونی مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *