تزیین پلو با زعفران و سایر مواد خوراکی تاثیر زیادی در زیبایی سفره های ایرانی دارد و اغلب سعی داریم بهترین و جدیدترین تزیینات را برای سفره آرایی زیباتر انجام دهم. در ادامه چند مدل از این تزیینات زیبا را به همراه آموزش مرحله به مرحله تزیین مشاهده خواهید کرد که ایده های جالبی برای تزیین پلوی مجلسی شما خواهد بود.

تزیین پلو ایرانی + آموزش مراحل تزیین:

تزیین پلو در ایران اغلب با زعفران و زرشک انجام میشود که علاوه بر زیبایی طعم عالی و ایده آلی به پلو میدهد. البته میتوان به جز زعفران، از رنگ های مجاز خوراکی و همچنین از آب سبزیجات و کلم بنفش هم به عنوان رنگ غذا استفاده کرد، به کار بردن خلال بادام و خلال پسته نیز نقش زیادی در زیبایی و تزیین دیس پلو دارد. برای ایجاد طرح های مختلف بر روی پلو میتوانید از شابلون استفاده کنید که آسان ترین راه، ساخت شابلون مناسب با سایز دیس است که بهتر است این کار را با کاغذ یا مقوا انجام دهید تا طرح ایجاد شده بر روی پلو مرتب و زیبا باشد و کار هم سریع تر پیش رود. در ادامه چند مدل از زیباترین تزیینات پلو را به صورت مرحله به مرحله خواهید دید که میتوانند ایده خوبی برای تزیین غذای شما باشد.

تزیین پلو

تزیین پلو

تزیین پلو

تزیین پلوی مجلسی

تزیین پلوی مجلسی

تزیین پلوی مجلسی

تزیین برنج مجلسی

استفاده از ته دیگ در دیس غذا باعث زیبایی بیشتر پلو شما میشود. برای نتیجه بهتر ته دیگ ها را قبل از پخت به فرم های مختلف برش بزنید. در صورتی که از سیب زمینی استفاده میکنید حتما دقت داشته باشید که ته دیگ نسوزد و یا خام نباشد و طلایی شود تا در تزیین پلو شما تاثیری بیشتری داشته باشد و جلوه خاصی به ظرف پلو دهد.

تزیین برنج

تزیین غذا

تزیین برنج

تزیین برنج

تزیین غذا

تزیین برنج مجلسی

تزیین برنج

تزیین پلوی مجلسی

تزیین غذا

امیدوارم از مدل های بالا ایده های خوب و مفیدی برای تزیین پلو گرفته باشید و بهترین و زیباترین تزیینات را داشته باشید. برای مشاهده مطالب و ایده های متنوع تر به بخش سفره آرایی مراجعه کنید. نوش جان

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *