از نظر اکثرمون افطار یکی از بخش های خیلی دوست داشتنی ماه رمضونه. از بعدازظهر به اینکه چی بپزیم و چی نپزیم فکر می کنیم. مخصوصا اگه قرار باشه مهمون داشته باشیم کلی دسر و خوراکی های رنگی برای افطار آماده می کنیم. من که به شخصه از درست کردن افطاری های خوشمزه و رنگی خیلی لذت می برم. فقط باید حواسمون رو جمع کنیم که از مواد غذایی مفید و سالم استفاده کنیم که به بدنمون آسیب نرسونیم. بعلاوه از اسراف و پرخوری هم پرهیز کنیم. پس بهتره که ادامه ی مطلب رو بخونید تا بدونید که چه مواد غذایی رو باید در هنگام افطار مصرف کنید و کدوما رو باید حذف کنید.

اهمیت افطاری

در حالی که وعده ی سحری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عادت های غذایی در هنگام افطار رو هم نباید نادیده گرفت. بنابراین مهمه که روزه مون رو با یک سری از مواد غذایی متعادل و مغذی که نیازهامون رو رفع کنند، باز کنیم. این مواد غذایی باید شامل سدیم و پتاسیم باشند که ما در طول روز به علت عرق کردن اونها رو از دست دادیم.

مواد غذایی که باید هنگام افطار بخوریم:

میوه های غنی از پتاسیم که باید در افطاری مصرف کنیم

خرما یک منبع غنی و فوق العاده از مواد مغذی و یک گزینه ی عالی برای باز کردن روزه هست. نه تنها به سرعت باعث هیدراته شدن و تامین آب بدن میشه بلکه انرژی از دست رفته شما رو بهتون بر می گردونه و خیلی سریع احساس سرحال بودن و شادابی می کنید.

خرما بهترین ماده ی غذایی برای مصرف در افطاری

خرما بهترین ماده ی غذایی برای مصرف در افطاری

در فاصله ی افطار تا سحر مایعات کافی بنوشید

تا جایی که می تونید در هنگام افطار و تا وقتی که می خواهید بخوابید، آب، آبمیوه های طبیعی و نوشیدنی های مفید بخورید تا از کمبود آب بدنتون جلوگیری بشه.

آبمیوه های طبیعی

آبمیوه های طبیعی

مصرف آجیل خام برای تامین چربی مورد نیاز بدن

مغزهای خام گزینه ی مناسبی برای افطار و تامین نیاز های بدن هستند به طور مثال بادام حاوی چربی های مفیدیست که برای بدن ضروریه، به ویژه اینکه بدن شما بعد از چند ساعت طولانی روزه بودن میل به دریافت چربی نیز دارد.

آجیل خام

آجیل خام

برای جلوگیری از یبوست در ماه رمضان سبزیجات آبدار بخورید

خیار، کاهو و دیگر سبزیجات فیبر بالایی دارند و همچنین می تونند به خوبی آب بدن رو تامین کنند. مصرف سبزیجات باعث میشن که شما احساس خنکی و تازگی داشته باشید، برای سلامت پوست مفید هستند و مهم تر از همه از ابتلا به یبوست در هنگام روزه داری جلوگیری می کنند.

سبزیجات خام

سبزیجات خام

در هنگام افطار از مصرف نوشیدنی های گازدار خودداری کنید

از مصرف نوشیدنی های فرآوری شده و گازدار، پرهیز کنید. آب معمولی و یا آب نارگیل بهترین گزینه ها برای رفع تشنگی در هنگام افطار هستند.

نوشیدنی های گازدار

نوشیدنی های گازدار

مواد غذایی قندی عامل چاقی در ماه رمضان

مواد غذایی که دارای قند خیلی زیاد هستند مثل شیرینی، زولبیا و بامیه گزینه ی مناسبی برای افطار نیستند. این مواد منبع فوری افزایش وزن هستند و در صورتی که هر روز مصرف بشن می تونن ضررهای زیادی رو برای شما داشته باشن.

زولبیا

زولبیا

غذاهای سرخ شده را در وعده ی افطار مصرف نکنید

غذاهای چرب و سرخ شده مثل پیراشکی و سمبوسه گزینه ی مناسبی برای افطار نیستند. از خوردن غذاهای چرب، ادویه دار و همچنین شیرینی های روغنی پرهیز کنید تا سلامت بدنتون در ماه رمضان به خطر نیفته.

سمبوسه

سمبوسه

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *