معجون دسری خوشمزه است که بسیار پرطرفدار و مقوی است و شما می توانید این نوشیدنی را به عنوان میان وعده و یا دسر تهیه کنید. بهتر است که از معجون در برنامه غذایی کودکان خود استفاده کنید, در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه معجون را مشاهده خواهید کرد.

نوشیدنی ها انواع متفاوتی دارند و شما می توانید نوشیدنی هایی نظیر معجون های مختلف و یخ در بهشت و شربت سکنجبین و انواع شربت ها و … را در منزل به راحتی تهیه نمایید. روش درست کردن معجون با دو روش مختلف را در این بخش برای شما عزیزان قرار داده ایم.

معجون با طعمی بی نظیر

طرز تهیه معجون با دو روش متفاوت

معجون ها را می توانید در طعم های مختلف و با مواد لازم متفاوتی تهیه کنید. در این مطلب روش تهیه دو نوع معجون با طعم بی نظیر را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

طرز تهیه معجون در خانه

روش اول

معجونی را که در ادامه مطلب مشاهده می کنید بسیار مقوی و انرژی زا است زیرا از بیشتر مغزهای آجیل در طرز تهیه آن استفاده شده است.

روش تهیه معجون در منزل

مواد لازم

پسته : ۱ پیمانه
بادام هندی : ۱ پیمانه
فندق : ۱ پیمانه
خامه : ۱/۲ پیمانه
شیر : ۱/۲ پیمانه
بستنی : ۱ پیمانه
مربای گل محمدی : ۲ قاشق غذاخوری
عسل : ۲ قاشق غذاخوری
گل سرخ خشک : ۲ قتشق مرباخوری
گردو : ۳ عدد
پودر نارگیل : به مقدار لازم

دستور تهیه معجون ویتامینه

در مرحله اول طرز تهیه معجون ویتامینه ابتدا آجیل ها را با شیر در درون مخلوط کن بریزید و سپس مخلوط کن را بر روی درجه پایین قرار دهید بعد از این که همه مواد معجون با یکدیگر مخلوط شدند با کمک قاشق مخلوط معجون را هم بزنید و بستنی و یقیه مواد را به مواد مخلوط شده معجون اضافه نمایید و سپس مخلوط کن را روشن کنید و بر روی درجه بالا قرار دهید و به مدت ۳ دقیقه همه مواد را باهم مخلوط کنید و بعد از مدت زمان ذکر شده همه مواد را با کمک قاشق هم بزنید و دوباره به مدت ۳ دقیقه دیگر مخلوط کن را روشن کنید و بعد از خاموش کردن مخلوط کن با کمک قاشق مواد را دوباره هم بزنید و دوباره مخلوط کن را ۳ دقیقه دیگر روشن کنید تا آجیل ها له شوند. بعد از آماده شدن معجون مواد را در درون لیوان ها بریزید و با با کمک پودر نارگیل و گردو درسته معجون ها را به زیبایی تزیین کنید.

معجون ویتامینه با طعمی بی نظیر

روش دوم

این معجون نیز از انواع نوشیدنی های خوشمزه ای است که شما می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید و از نوشیدن آن در کنار اعضای خانواده خود لذت ببرید.

مواد لازم

شیر : ۱ لیتر
موز : ۱ عدد
پودر نارگیل : ۱/۲ پیمانه
پودر پسته : ۱/۲ پیمانه
کنجد : ۱/۲ پیمانه
مغز گردو خرد شده : ۱/۲ پیمانه
عسل یا شکر : ۱/۲ پیمانه

دستور تهیه معجون با روش دوم

شیر را با همه مواد در درون مخلوط کن بریزید و به مدت ۵ دقیقه همه مواد را هم بزنید تا مواد به خوبی له و با یکدیگر مخلوط شوند سپس در درون لیوانی یک قطعه یخ بیندازید و از مایع معجون در درون لیوان بریزید و سپس یک یا چند برش موز را در داخل لیوان قرار دهید و با مقداری گردو و پسته معجون را تزیین کنید.

قرار دادن برش های موز در لیوان معجون تزیین کردن معجون با مغز گردو و پسته

معجون

معجون همیشه از پرطرفدارترین نوشیدنی ها بوده است و کمتر کسی پیدا می شود که از طعم بی نظیر معجون خوشش نیاید. در این مطلب طرز تهیه معجون با دو دستور تهیه مختلف را در اختیار شما قرار دادیم که امیدواریم از تهیه هر یک از این معجون ها در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده تهیه نوشیدنی های مختلف در منزل به بخش نوشیدنی سرد مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *