با گوشت مرغ می توانید غذاهای متنوعی طبخ کنید با افزایش مصرف گوشت مرغ در میان خانواده های ایرانی پخت غذاهای متنوع با مرغ می تواند سفره های منزل شما را متنوع تر نماید. رولت مرغ از جمله غذاهای محبوب و خوشمزه است که از افزودن آن به برنامه غذای هفتگی تان پشیمان نخواهید شد. در ادامه مطلب طرز تهیه رولت مرغ را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

مواد لازم

سبزی معطر خرد شده : ۶ قاشق غذاخوری
سینه مرغ : ۱ عدد
آبلیمو : ۵ قاشق غذاخوری
هویج : ۲ عدد
پیاز : ۲ عدد
نمک و زرچوبه : به میزان لازم
دارچین : به میزان لازم
فلفل ساه و فلفل قرمز : به میزان لازم
روغن زیتون : ۲ قاشق
قارچ خرد شده : یک لیوان
پنیر پیتزا : به میزان لازم

روش پخت رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ در منزل

در طرز تهیه رولت گوشت مرغ ابتدا سینه مرغ را به دو تکه تقسیم کنید و هرتکه از سینه مرغ را از وسط کاملا باز کنید تا به شکل تکه پهنی در آید.

برش دادن سینه مرغ

سپس در ظرفی مناسب پیاز را به خوبی رنده کنید و آبلیمو و زردچوبه و نمک و روغن زیتون را به پیاز رنده شده اضافه کنید سپس تکه های سینه مرغ را به مدت چند ساعت در درون مخلوط پیاز و آبلیمو قرار دهید و روی ظرف را نایلونی بکشید و ظرف را در درون یخچال قرار دهید. در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید تا به رنگ طلایی در آید سپس قارچ خرد شده را به پیاز اضافه کنید تا سرخ شوند و آب آن ها گرفته شود. در مرحله بعدی طرز تهیه رولت مرغ هویج ها را در درون قابلمه ای با مقداری آب قرار دهید تا به خوبی پخته شوند سپس گوشت مرغ را در درون نایلونی قرار دهید و چند بار به گوشت با کمک گوشت کوب ضربه بزنی. گوشت مرغ را از درون نایلون در بیاورید و آن را در ته سینی و یا ظرفی با سطح صاف پهن کنید و روی تکه های سینه مرغ را مقداری نمک و زرد چوبه و فلفل و دارچین بپاشید و مقداری سبزی معطر را بر روی سینه مرغ قرار دهید سپس قارچ و پیاز سرخ شده را بر روی سبزی ها قرار دهید و هویج های خرد شده را بر روی مخلوط قارچ و سبزی قرار دهید و مقداری پنیر پیتزا بر روی مخلوط مواد رولت بریزید.
در مرحله آخر طرز تهیه رولت مرغ لبه های سینه مرغ را به خوبی روی هم بیاورید.

قرار دادن مرغ در درون سینه مرغ

رولت های آماده شده را در مقداری روغن در تابه ای مناسب سرخ کنید به طوریکه دو طرف آن ها به خوبی سرخ شود.

طرز تهیه رولت مرغ خوش طعم آموزش طرز تهیه رولت مرغ

نکاتی برای طبخ بهتر

  1. می توانید رولت مرغ را در مقداری آب گوجه فرنگی و نمک و زردچوبه بخارپز کنید.
  2. اگر ترجیح می دهید که رولت ها را در درون فر قرار دهید ته قالب فر و اطراف قالب فر را به خوبی چرب کنید سپس رولت های مرغ را در درون قالب فر قرار دهید و دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و قالب فر را به مدت نیم ساعت در درون فر قرار دهید.
  3. می توانید قارچ را به همراه انواع سبزیجات در درون رولت مرغ قرار دهید.

آموزش طبخ رولت مرغ

رولت مرغ از انواع غذاهای خوشمزه و مناسب برای مهمانی های شما است این غذا را می توانید در طعم ها مختلف و با سبزیجات متنوع تهیه کنید. امیدواریم از طرز تهیه رولت مرغ نهایت لذت را برده باشید برای مشاهده آموزش انواع رولت کلیک کنید.

منبع : برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *