آلبالو پلو از غذاهایی هست که در تابستون بیشتر از هروقتی استفاده میشه و به مزاج اونهایی که غذاهای شیرین دوست دارن بسیار خوش میاد. البته این غذا میتونه ترش یا ملس هم باشه. امروز با توجه به فصل تابستان و گرمی بازار این میوه تصمیم به شرح تهیه آلبالو پلو گرفتم و امیدوارم مورد توجهتون فرار بگیره.

آلبالو پلو

آلبالو پلو

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو:

برنج سه پیمانه

آلبالو دو پیمانه

زعفران دم کشیده به مقدار لازم

شکر به مقدار دلخواه

نمک به مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو:

قبل از هرچیزهسته آلبالوها رو جدا میکنیم و اونهارو با مقدار شکر دلخواهی کنار میگذاریم تا دو ساعتی آب بندازه. البته اگر دیدید شکر در آب آآلبالوها حل نشد ده دقیقه بجوشونید و مراقب باشید زیاد جوش نخوره تا رنگش تیره نشه. ته دیگ مورد نظر رو هرچیزی که دوست دارید بذارید مثل سیبزمینی.بعد یک لایه برنج رو در قابلمه میریزیم و روش یک لایه آلبالو و مقداری زعفران میریزیم و همین مراحل رو ادامه میدیم تا مواد تمام شه و میگذاریم دم بکشه.

آلبالو پلو رو معمولا با مرغ سرو میکنن. هم میشه مرغ رو بپزن و ریش ریش کنن و بین لایه های برنج قرار بدن و یا اینکه جدا سرخ میکنن و در کنارش سرو میشه.

من خودم دوست دارم داخل آلبالو پلو خلال پسته و بادوم هم برزیم که به نظرم مزه جالب تری به این غذا میده، اگر دوست دارین خلال بادوم یا پسته زیر دندونتون بیاد و کمی سفت باشه که لازم نیست کاری بکنید فقط در هنگام دم کشیدن، خلال رو به غذا اضافه کنین ولی اگر دوست دارین که نرم باشه و زیاد جلوه نکنه میتونین به اندازه ده دقیقه خلال پسته و بادوم رو در آب بجوشونین تا کمی نرم تر بشن و به غذا اضافه کنین تا خیلی نرم تر زیر دندون احساس بشن. و یا اینکه برای تزیین روی غذا از خلال پسته و بادوم به همراه زعفرون استفاده کنین.

ممنون میشم نظرات و تجربیات شما رو هم بدونم.

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *