شیرینی ها در طعم ها و شکل های متنوعی تهیه می شوند. شیرینی پاپیونی جزء شیرینی های تزیینی محسوب می شود و شیرینی زبان شیرینی است که در بسیاری از مجالس خاص یا رسمی پیشنهاد می شود. بعضی از شیرینی ها مانند شیرینی نارگیلی قابلیت تهیه بدون استفاده از فر را دارند. این بار با آموزش طرز تهیه شیرینی سوئدی ما را همراهی بفرمایید.

مواد لازم

  • گردو: به میزان لازم
  • وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
  • آرد: ۲۱۰ گرم
  • پودر قند: ۱۰۰ گرم
  • روغن نباتی یا کره: ۱۳۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد

طرز تهیه شیرینی سوئدی

شیرینی سوئدی یک شیرینی خوشمزه و فوق العاده که با حداقل مواد و صرف حداقل زمان ممکن قابل تهیه می باشد. از این رو گزینه مناسب و ایده آل برای یک عصرانه با کیفیت است. در ابتدا برای شروع طرز تهیه شیرینی سوئدی, کره را در ظرف مناسبی بریزید. آن گاه پودر قند آماده شده را کم کم به کره اضافه کنید. توجه داشته باشید که کره شما باید هم دما با دمای محیط(اتاق) باشد. کره و پودر قند را با هم خوب مخلوط کنید و مقدار وانیل تعیین شده را به آن اضافه کنید.

میکس کره و شکر در ادامه تخم مرغ ها را در ظرف دیگری شکسته و زرده تخم مرغ را جدا کنید. زرده را به مجموع مواد اضافه و هم بزنید. این هم زدن را تا به دست آمدن ماده سفید و کش دار ادامه دهید.

اضافه کردن زرده تخم مرغدر مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی سوئدی, آرد را الک کنید( این کار به بافت نرم شیرینی بسیار کمک می کند و باعث هوا دهی به آرد می شود).

الک کردن آرد

آرد الک شده را کم کم به سایر مواد اضافه کنید و بعد از هر بار ریختن مواد را مرتباً هم بزنید. این هم زدن را ادامه دهید تا خمیر نرمی به دست آید. فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم کنید. حالا خمیر آماده شده را در قالب دلخواه بریزید و در فر قرار دهید. بعد از ۱۳ الی ۱۵ دقیقه شیرینی را از فر بیرون آورده و اجازه دهید خنک شود. آن گاه سفیده های باقی مانده تخم مرغ را بر روی شیرینی بزنید و آن را با پودر پسته و گردو تزیین کنید و دوباره در فر قرار دهید تا سفیده ها حرارت ببینند.

طرز تهیه شیرینی سوئدی

در این مرحله تهیه شیرینی سوئدی خوشمزه به پایان رسیده است و شما می توانید بعد از خنک شدن آن را نوش جان بفرمایید. از اینکه تا پایان مطلب همراه ما بودید، متشکریم. در صورت تمایل با کلیک بر روی لینک از انواع شیرینی دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *