کنسرو ذرت یکی از انواع کنسرو هایی است که شما می توانید از آن در طرز تهیه انواع سالاد ها نظیر سالاد ماکارون و انواع سوپ ها استفاده کنید. در این بخش طرز تهیه کنسرو ذرت را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

از بلال می توانید در تهیه کنسرو ذرت و ذرت مکزیکی استفاده کنید. کنسرو ذرت را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و بهتر است که این نوع کنسرو را خودتان تهیه کنید تا از سالم بودن آن مطمئن باشید.

کنسرو ذرت خوش طعم

مواد لازم

نمک : به میزان لازم
آب : به میزان لازم
شکر : به ازای هر ۵ عدد بلال ۱ قاشق
بلال : به میزان لازم

طرز تهیه کنسرو ذرت در خانه

ابتدا بلال ها را پوست بکنید و دسته های بلال را جدا کنید و سپس بلا ها را به خوبی بشویید. در مرحله بعدی طرز تهیه کنسرو ذرت در درون قابلمه ای مناسب مقداری آب و نمک بریزید و برای هر ۵ عدد بلال یک قاشق شکر بریزید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید.

قرار دادن بلال ها در درون قابلمه

بعد از این که ذرت ها به طور کامل پخته شدند آن ها را از درون آب بیرون آورید و یک ردیف از بلال ها را با چاقو جدا کنید تا بتوانید باقی مانده بلال ها را هم دون کنید.

دون کردن بلال مراحل تهیه کنسرو ذرت
دانه های بلال را در بطری های شیشه ای مناسبی بریزید و روی بلال های درون شیشه را با همان آبی که بلال ها را پخته اید پر کنید.

ریختن آب در درون شیشه های ذرت

سپس شیشه های ذرت را در درون قابلمه ای مناسب بچینید و بر روی شیشه های ذرت آب بریزید مقدار آب باید تا زیر درب شیشه ها باشد سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید به مدت ۲۰ دقیقه دیگر هم اجازه دهید تا شیشه های ذرت در درون آب بجوشند.

قرار دادن شیشه های ذرت در درون قابلمه روش تهیه کنسرو ذرت کنسرو ذرت خوش طعم

نکاتی طلایی برای تهیه کنسرو ذرت

  • برای پختن بلال ها می توانید از زودپز استفاده کنید تا از پختن بلال ها مطمئن شوید.
  • برای تهیه کنسرو ذرت باید از بلال های تازه استفاده نمایید.کنسرو ذرت خانگی
  • ریختن شکر در درون بلال ها باعث می شود که بلال ها به خوبی نرم شوند.
  • کنسرو ذرت را می توانید به مدت چند ماه در درون یخچال قرار دهید.
  • کنسرو ذرت را باید در جای خنک نگهداری نمایید.

کنسرو ذرت خوش طعم

در این مطلب از آشپزی مجله آرگا روش درست کردن کنسرو ذرت به همراه نکات طلایی در تهیه این کنسرو را ملاحظه کردید که امیدواریم بتوانید با کمک این مطلب آموزشی کنسرو ذرت با بهترین کیفیت را تهیه نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *