برای شما هم حتما پیش آمده که بعد از خوردن سیب زمینی های ترد رستوران ها به این فکر افتاده اید که چرا سیب زمینی های سرخ کرده در منزل به تردی و خوشمزگی سیب زمینی های رستوران نمی شوند. در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده را مشاهده خواهید کرد.

با سیب زمینی می توانید غذا های متنوعی مانند کتلت سیب زمینی و سمبوسه سیب زمینی و سیب زمینی شکم پر و …. طبخ کنید. اگر شما به دنبال راهی هستید که بتوانید سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه ای را همانند رستوران ها درست کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

سیب زمینی سرخ کرده

مواد لازم

سیب زمینی : به مزان دلخواه
روغن مایع و یا کانولا : یه میان دلخواه
نمک : به میزان دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

ابتدا سرخ کن را روی دمای ۳۷۵ درجه قرار دهید و صبر کنید تا روغن به خوبی داغ شود. سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و آن ها را به خوبی بشویید.

طرز تهیه سیب زمینی سیب زمینی سرخ کرده با طرز تهیه ای آسان

و بعد سیب زمینی ها را حلقه حلقه کنید توجه داشته باشید که باید به اندازه یکسانی حلقه حلقه شوند سپس سیب زمینی ها را خلالی کنید.

حلقه حلقه کردن سیب زمینی ها

خلالی کردن سیب زمینی خلالی کردن سیب زمینی ها

خلال های سیب زمینی را در آب سرد بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه سیب زمینی ها را در درون فریزر قرار دهید.

قرار دادن سیب زمینی ها در آب سرد

بعد از مدت زمان ذکر شده سیب زمینی ها را از درون فریزر خارج کنید و آن ها را در درون آبکش بریزید و با کمک یک دستمال خنک به خوبی آن ها را خشک کنید.

روش تههی سیب زمینی سرخ کرده ترد خشک کردن سیب زمینی های خلالی شده

در مرحله بعدی روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده سیب زمینی ها را در درون روغن به مدت ۸ دقیقه سرخ کنید. بعد از مدت زمان ذکر شده سیب زمینی ها را از درون روغن خارج کنید و روی تک تک آن ها شکاف های کوچکی ایجاد کنید و دوباره سیب زمینی ها را به مدت ۱ ساعت در درون یخچال قرار دهید. دوباره سرخ کن را روی دمای ۳۸۵ درجه تنظیم کنید و سیب زمینی ها را بعد از ۱ ساعت از یخچال بیرون آورید و به آن ها مقداری نمک بزنید و سیب زمینی ها را به مدت ۳ دقیقه دیگر در درون روغن سرخ کنید.

قرار دادن سیب زمینی ها در سرخ کن سیب زمینی سرخ کرده به سبک رستوران

نکاتی برای سرخ کردن بهتر سیب زمینی سرخ کرده

  1. اگر اندازه حلقه های سیب زمینی ها یکسان نباشد در پخت آن ها تغییر اندازه ها تاثیر گذار هستند.
  2. بهترین روغن برای سرخ کردن سیب زمین ها روغن کانولا است اگر شما این روغن را در دسترس ندارید می توانید از روغن کنجد و روغن بادام زمینی و یا روغن مایع معمولی برای سرخ کردن استفاده نمایید.
  3. سیب زمینی ها را بعد از سرخ کردن در درون دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن آن ها به خوبی گرفته شود.
  4. می توایند برای طعم بهتر سیب زمینی سرخ کرده وقتی که آن ها هنوز داغ هستند مقداری پنیر چدار روی آن ها رنده کنید.

تزیین سیب زمینی سرخ کرده

در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده را به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم با این روشی که در این مطلب برای سرخ کردن سیب زمینی ها گفته شد بتوانید سیب زمینی های ترد و خوشمزه ای را به سبک رستوران ها طبخ کنید. اگر شما تمایل دارید که با طبخ غذا های متنوع فست فودی آشنا شوید می توانید به بخش فست فود مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *