آموزش طرز تهیه کتلت مرغ ترد و خوشمزه با روشی ساده و راحت در این مطلب برای تمامی علاقه مندان به این کتلت خوشمزه و لذیذ، و همه کدبانوهای با سلیقه ارایه شده است. به شما پیشنهاد می شود حتما این دستورالعمل اصلی تهیه کتلت مرغ را امتحان کرده و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

طرز تهیه کتلت مرغ ترد و خوش طعم و مزه

کتلت مرغ آماده

مواد لازم :

سینه مرغ : ۱ عدد

روش تهیه کتلت مرغ

سیب زمینی : ۳ عدد

پیاز : ۲ عدد

پودر سوخاری : نصف پیمانه

تخم مرغ : ۲ عدد

کتلت مرغ با سیب زمینی

نمک و فلفل : به میزان لازم

زعفران ساییده شده : نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کتلت مرغ :

سینه مرغ را همراه یک عدد پیاز خرد شده و یک لیوان آب و نصف مقدار زعفران و کمی نمک، درون قابلمه ریخته روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد. سیب زمینی ها را تمیز بشویید و با مقداری آب، آن ها را آبپز کنید. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها پوست گرفته، آن ها را گرم رنده یا چرخ کنید.

مراحل تهیه کتلت مرغ

سینه مرغ پخته شده ریش شده و سیب زمینی های چرخ شده را با هم مخلوط کنید و دوباره آن ها را چرخ کنید. پیاز را نیز با رنده درشت، رنده کنید و همراه زعفران و تخم مرغ، نمک و فلفل، به مرغ و سیب زمینی میکس شده اضافه کنید.

همه مواد کتلت مرغ را با هم خوب مخلوط کرده و آن را ورز دهید تا مواد خودشان را بگیرند. مواد کتلت را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کنار بگذارید و اجازه دهید استراحت کند. در ماهی تابه مقدار نسبتا زیادی روغن کنجد و یا روغن مخصوص سرخ کردنی ریخته و روی حرارت ملایم به زیاد بگذارید تا کمی داغ شود.

دست خود را به پودر سوخاری آغشته کنید و به اندازه یک پرتقال از مواد کتلت مرغ برداشته و آن را به صورت گرد و یا بیضی در آورده و در روغن بگذارید تا سرخ شود. همه مواد را به همین شکل باید شکل داده و دو طرف آن را سرخ کنید.

پخت کتلت مرغدستورالعمل کتلت مرغکتلت مرغ با سسکتلت مرغ قالبیتزیین زیبای کتلت مرغ

در طرز تهیه کتلت مرغ برای ترد و خوشمزه شدن آن، باید حتما در روغن زیاد سرخ شوند و انتخاب نوع روغن آن نیز بسیار اهمیت دارد که مخصوص سرخ کردنی باشد. روغن کنجد مناسب ترین روغن برای سرخ کردن انواع کتلت سیب زمینی، مرغ و … می باشد و باعث ترد و خوشمزه تر شدن آنها می شود.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *