نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه کتلت مرغ خوش طعم و مزه با سیب زمینی

آموزش طرز تهیه کتلت مرغ ترد و خوشمزه با روشی ساده و راحت در این مطلب برای تمامی علاقه مندان به این کتلت خوشمزه و لذیذ، و همه کدبانوهای با سلیقه ارایه شده است. به شما پیشنهاد می شود حتما این دستورالعمل اصلی تهیه کتلت مرغ را امتحان کرده و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

طرز تهیه کتلت مرغ ترد و خوش طعم و مزه

مواد لازم :

سینه مرغ : ۱ عدد

سیب زمینی : ۳ عدد

پیاز : ۲ عدد

پودر سوخاری : نصف پیمانه

تخم مرغ : ۲ عدد

نمک و فلفل : به میزان لازم

زعفران ساییده شده : نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کتلت مرغ :

سینه مرغ را همراه یک عدد پیاز خرد شده و یک لیوان آب و نصف مقدار زعفران و کمی نمک، درون قابلمه ریخته روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد. سیب زمینی ها را تمیز بشویید و با مقداری آب، آن ها را آبپز کنید. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها پوست گرفته، آن ها را گرم رنده یا چرخ کنید.

سینه مرغ پخته شده ریش شده و سیب زمینی های چرخ شده را با هم مخلوط کنید و دوباره آن ها را چرخ کنید. پیاز را نیز با رنده درشت، رنده کنید و همراه زعفران و تخم مرغ، نمک و فلفل، به مرغ و سیب زمینی میکس شده اضافه کنید.

همه مواد کتلت مرغ را با هم خوب مخلوط کرده و آن را ورز دهید تا مواد خودشان را بگیرند. مواد کتلت را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کنار بگذارید و اجازه دهید استراحت کند. در ماهی تابه مقدار نسبتا زیادی روغن کنجد و یا روغن مخصوص سرخ کردنی ریخته و روی حرارت ملایم به زیاد بگذارید تا کمی داغ شود.

دست خود را به پودر سوخاری آغشته کنید و به اندازه یک پرتقال از مواد کتلت مرغ برداشته و آن را به صورت گرد و یا بیضی در آورده و در روغن بگذارید تا سرخ شود. همه مواد را به همین شکل باید شکل داده و دو طرف آن را سرخ کنید.

در طرز تهیه کتلت مرغ برای ترد و خوشمزه شدن آن، باید حتما در روغن زیاد سرخ شوند و انتخاب نوع روغن آن نیز بسیار اهمیت دارد که مخصوص سرخ کردنی باشد. روغن کنجد مناسب ترین روغن برای سرخ کردن انواع کتلت سیب زمینی، مرغ و … می باشد و باعث ترد و خوشمزه تر شدن آنها می شود.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل