در مطلب قبلی طرز تهیه ژله بستنی رو قرار دادیم و نکات مربوط به اون رو اشاره کردیم. در این مطلب طرز تهیه ژله رولتی قرار میدم که هم اون تهیه میشه و هم خیلی شکیل و زیباست و میتونه یه دسر زیبا برای مهمانی ها و مجالس باشه.

ژله رولتی با رنگ های مختلف

ژله رولتی با رنگ های مختلف

طرز تهیه ژله رولتی

اگر بخواهید یک رنگ باشه یک بسته درست کنید و اگر هم نه میتونید مراحل مطلب ژله بستنی را همنطور که در مطلبش توضیح دادم مرحله به مرحله رنگهای مختلف را درست کنید. فقط باید در یک سینی مستطیلی که معمولا تو هر خونه ایی یکیش پیدا میشه از همون سینی هایی که قنادی ها شیرینی آماده چیندن و میخریم با خودمون می یاریم خونه، اونها چون لبه داره خیلی مناسبه برای رول کردن ژله.

خوب ته سینی را یک کیسه فریزر پهن میکنیم باید از وسط قیچی کنید که سرتا سر سینی را بپوشاند. قبل از اینکه کیسه فریزر را ته سینی بذاریم کمی با آب خیس میکنیم بعد کیسه فریزر را در سینی میگذاریم و مواد ژله بستنی آماده را درون سینی ریخته و بلافاصله در یخچال جای مناسب که صاف باشه که مواد یک جاش بیشتر کمتر نباشه همه مواد به مساوی درون سینی پهن باشه یذاریم و ۴۵ دقیقه زمان دهید تا بسته شود.

ژله رولتی با یک رنگ

ژله رولتی با یک رنگ

بعد از ۴۵ دقیقه از یخچال بیرون آورده لبه ژله را از دور و اطراف سینی خیلی با صبر از کیسه جدا میکنید سپس آنرا مثل شیرینی رولتی رول میکنید. باید خیلی آروم که ترک نخوره وقتی رول شد آن را با چاقوی تیز برش دهید و در ظرف مورد نظرتون بچینید بعد در یخچال گذاشته تا حسابی خودش را بگیره . وهمینطور رنگهای دیگه را هم با بستنی اماده میکنید تا چندین رنگ هم میتونید درست کنید.

دستور کامل و عکس از سرکار خانم سوسن محمد هاشم

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *